Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

TEACHING HIEROGLYPHIC WRITING IN THE METHODS OF TEACHING THE CHINESE LANGUAGE

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2016-2-60-66

Abstract

At present teaching the Chinese hieroglyphic writing is the first-priority object of research in the sphere of methods of teaching Chineese. The article analyses key issues of of the methods of forming skills of the Chinese hieroglyphic writing at the initial stage of learning. Various modern approaches to studying are scrutinized. Some general and particular recommendations are given. Optimal conditions for permanent memorizing of hieroglyphs are given.

About the Author

Nelli B. Lager
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Алексахин А.Н. Алфавит китайского языка путунхуа. Буква. Фонема. Звук речи. Слог. Слово. М., 2010. 184 с.

2. Ван Луся, Старостина С.П. Китайско-русский учебный словарь иероглифов. Изд. 2-е, испр. и доп. М., 2013. 368 с.

3. Васильев В.П. Анализ китайских иероглифов. Изд. 2-е. Ч. 1. СПб., 1898. 110 с.

4. Масловец О.А. Методика обучения китайскому языку в средней школе. М., 2012. 184 с.

5. Паюсов Н.Г. Методика обучения иероглифике : дисс.. канд. фил. наук. М., 1954. 241 с.

6. Солнцев В.М. Очерки по современному китайскому языку. (Введение в изучение китайского языка). М., 1957. 20 с.

7. Стрижак У.П. Система обучения иероглифической письменности: японский язык : дисс.. канд. пед. наук. М., 2005. 155 с.

8. Allen J.R. Why Learning To Write Chinese Is a Waste of Time: A Modest Proposal / Foreign Language Annals Univ. of Minnesota, 2008. Vol. 41. №. 2. P. 237-251.

9. Rowley M. Kanji. Pictograhix. Berkeley, California, 1992. 216 p.

10. 賈國均.科學適用的字理識字教學法.-長沙:湖南人民出版社,2001. 270页./ Цзя Гоц-зюнь. Научно-обоснованная методика преподавания иероглифики. Чанша, 2001. 270 с.

11. 张,朋朋.新编基础汉语.识字篇.集中识字:汉俄对照.北京:华语教学出版社,2007. - 136 页./ Чжан Пэнпэн. Быстрое овладение китайскими иероглифами : учебник. Пекин, 2007. 136 с.


Review

Views: 241


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)