Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

FORMING DESIGN AND TECHNOLOGICAL SKILLS OF FUTURE TEACHERS OF TECHNOLOGYON THE BASIS OF DESIGNING AND MAKING READY-MADE GARMENTS

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2016-3-110-115

Abstract

The article describes the issues relating to the problems of forming design and technology skills of university students. The artistic and creative development of future teachers of technologyis based on designing and making ready-made garments. Formation of designing and technological competencies of future teachers of technology within the learning process at a university is determined by the goals, objectives, and the nature of their future professional activity. It is represented as a unity of theoretical, practical and motivational willingness and ability of a university graduate to carry out this activity.

About the Author

Elena S. Ershova
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Анисимова Л.Н., Туманов Е.В. Формирование профессиональных знаний студентов факультета технологии и предпринимательства при решении творческих задач по инженерным дисциплинам [Электронный ресурс] // Фундаментальные исследования. Педагогические науки. 2012. № 6. С. 609-615. URL: http://cyberleninka.ru/article/n/formirovanie-professionalnyh-znaniy-studentov-fakulteta-tehnologii-i-predprinimatelstva-pri-reshenii-tvorcheskih-zadach-po (дата обращения: 10.11.2015)

2. Анисимова Л.Н., Туманов И.П. Философские и психолого-педагогические основы разработки учебно-воспитательной среды для самоопределения личности в выборе профессии // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2012. № 3. С. 126-131.

3. Кругликов Г.И. Методика профессионального обучения с практикумом. М., 2008. 288 с.

4. Кордышева С.А. Формирование технологической культуры студентов факультета технологии и предпринимательства на материале истории развития техники: автореф. дис.. канд. пед. наук. М., 2004. 19 с.

5. Кошелева М.А. Развитие профессиональной направленности будущих учителей технологии на основе исследовательской деятельности: автореф. дис.. канд. пед. наук. М., 2005. 21 с.

6. Набатова Л.В. Гайнеев Э.Р. Творческо-конструкторская деятельность студентов как средство формирования критического мышления // Среднее профессиональное образование. 2009. № 8. С. 22-24.

7. Хапаева С.С. Результаты обучения: подходы к выявлению и оценке // Вестник университета (Государственный университет управления). 2014. № 14. С. 79-87.


Review

Views: 73


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)