Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

TO THE QUESTION OF THE ADMISSION OF STUDENTS TO THE FOLK ARTS AND CULTURE INSTITUTIONS OF ADDITIONAL EDUCATION

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2016-3-8-15

Abstract

The article considers students’ artistic and creative activities in the field of decorative and applied art. The lessons of arts and crafts will help a student to join the high ideals of cultural heritage of the country and its people. Personal experience of creative activity will enhance students’ artistic culture, their knowledge of the folk decorative-applied art, its preservation and development.

About the Author

Ludmila A. Burovkina
Moscow City Teacher Training University
Russian Federation


References

1. Буровкина Л.А. Изучение художественного оформления народного костюма в учреждениях дополнительного образования как эстетическая ценность // Образование. Наука. Инновации: Южное измерение. Ростов н/Дону, 2010. № 3 (13). С. 18-24.

2. Буровкина Л.А. Информационно-коммуникативный аспект изобразительного искусства в контексте духовно-нравственного воспитания личности // Музыка и живопись как средство коммуникации. М., 2012. С. 35-39.

3. Майдибор О.Н. Развитие патриотического сознания у кадетов средствами изобразительного искусства в казачьих гимназиях (региональный компонент): автореф. дис.. канд. пед. наук. М., 2012. 20 с.

4. Прищепа А.А. Теория и практика художественного образования в педагогическом вузе (Личностно ориентированный культуросообразный контекст): автореф. дис.. док. пед. Наук. М., 2004. 32 с. ISSN 2072-8395^ Вестник МГОУ. Серия: Педагогика f 2016 / № 3

5. Салтыков А.Б. Самое близкое искусство. М., 1986. 296 с.

6. Чистов П.Д. Условия формирования образовательной среды художественной мастерской // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2016. № 2. С. 179-189.

7. Чистов П.Д. Особенности методов преподавания тонального рисунка в условиях специфики факультета изобразительного искусства и народных ремесел педвуза: дис.. канд. пед. наук. М., 2004. 190 с.


Review

Views: 60


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)