Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

MIXED TRAINING AS A MEANS OF THE SYSTEM-ACTIVITY APPROACH IMPLEMENTATION AT SCHOOL

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2016-4-110-118

Abstract

The article presents the materials that reflect modern views on the methodology for implementing models of mixed training in the Russian Federation for the implementation of the system-activity approach. Mixed training is currently an insufficiently studied area of didactics, which allows to introduce the system-activity approach at the lessons on all disciplines of school basic curriculum. The system-activity approach is the methodological basis of the Federal State Educational Standard, which is required for implementation.

About the Authors

Evgenia Anatolyevna Kornilova
Белгородский институт развития образования
Russian Federation


Alexander A. Strizhakov
Уразовская средняя общеобразовательная школа № 1
Russian Federation


References

1. Выступление Заместителя Министра образования и науки Российской Федерации Владимира Миклушевского на Тверском социально-экономическом форуме «Основные направления развития и внедрения информационно-коммуникационных технологий в сфере образования и науки до 2015 года» г. Тверь, 3 июля, 2009 года [Электронный ресурс]. URL: http://mon.gov.ru/press/news/5501/ (дата обращения: 11.04.2011)

2. Комбинированное (смешанное) обучение [Электронный ресурс]. URL: http://kvn-e-leaming.blogspot.ru/2012/08/blog-post_22.html (дата обращения: 11.01.2016).

3. Кондакова М.Л. Смешанное обучение: ведущие образовательные технологии современности [Электронный ресурс] URL: http://vestnikedu.ru/2013/05/smeshannoe-obuchenie-vedushhie-obrazovatelnyie-tehnologii-sovremennosti (дата обращения: 07. 11. 2016).

4. Натхо О.И. Электронно-образовательная среда как главный действующий элемент смешанного обучения [Электронный ресурс] // Научно-методический электронный журнал «Концепт». 2014. Т. 26. С. 121-125. URL: http://e-koncept.ru/2014/64325.htm (дата обращения: 07.11.2016).

5. Овчарова А.А. Системно-деятельностный подход как интегративная основа педагогического взаимодействия школы и семьи // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2010. № 3. С. 69-73.

6. Фандей В.А. Смешанное обучение: современное состояние и классификация моделей смешанного обучения [Электронный ресурс] // Системный анализ, управление и обработка информации. URL: http://informika.ru/files/contentfile/377/12-p115.pdf (дата обращения: 07.11.2016).

7. Федеральный закон «Об образовании в Российской Федерации» от 29 декабря 2012 г. № 273-ФЗ. М., 2013. 134 с.


Review

Views: 125


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)