Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

DISCIPLINES OF MATHEMATICAL BLOCK IN TEACHING MODELLING TO STUDENTS OF BACCALAUREATE ON SPECIALITY “STATE AND MUNICIPAL MANAGEMENT”

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2016-4-103-109

Abstract

The article discusses the problem of teaching subjects of the mathematical block of undergraduate students in the field of training 38.03.04 "State and Municipal Management". The importance of teaching the method of mathematical modeling is revealed. The opportunities offered by the integration of the courses of mathematics and computer science to improve the methods of teaching the method of mathematical modeling are discussed. The article describes the option of changing the organization of teaching mathematical methods at the Faculty of Economy and Investments, the effectiveness of which is confirmed with the results of the experiment that took place at the faculty of Economics and Investments in 2013/14 - 2015/16 academic years.

About the Author

Irina V. Ignatyeva
Ленинградский государственный университет имени А.С. Пушкина
Russian Federation


References

1. Базанова С.В. К вопросу преподавания методов оптимизации на экономическом факультете // Социально-экономические доминанты развития общества: история и современность. Материалы международной научно-практической конференции. Кингисеппский филиал Ленинградского государственного университета (ЛГУ) им. А.С. Пушкина. 2014. С. 297-301.

2. Зеленев В.М., Остапенко Р.И. Инновационные технологии обучения математическим дисциплинам студентов гуманитарных специальностей (опыт внедрения) // Научный электронный архив. URL: http://econf.rae.ru/article/5696 (дата обращения: 12.10.2016).

3. Шаянова А.И. Обучение математическому моделированию студентов гуманитарных направлений // Современные научные исследования и инновации. 2016. № 6 [Электронный ресурс]. URL: http://web.snauka.ru/issues/2016/06/68554 (дата обращения: 12.10.2016).


Review

Views: 105


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)