Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

INNOVATIVE ACTIVITIES AS A FACTOR OF FORMING FUTURE TEACHERS’ PROFESSIONAL SKILLS

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2016-4-97-102

Abstract

This article analyzes the characteristics of organizing the innovation activity of future teachers in the course of vocational training in the system of continuous pedagogical education. The article scrutinizes the discipline "Organizational-Methodical Bases of Master Classes", the study of which allows to create the ability to design new content of education, technology and specific teaching methods. At the lessons the ability to conduct master classes is formed that extends post-graduate students’ capability to implement practical activities at educational institutions of various levels.

About the Author

Elena S. Ershova
Московский государственный областной университет
Russian Federation


References

1. Анисимова Л.Н., Туманова И.П. Учебно-воспитательная среда как инструмент формирования профессиональных компетенций студентов при подготовке к профориентационной работе со школьниками // Фундаментальные исследования. 2013. № 1. С. 104-110

2. Галиновский А.Л., Хапаева С.С. Вопросы и задачи развития магистратуры в инженерных вузах // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2015. № 2. С. 108-115.

3. Кордышева С.А. Формирование технологической культуры студентов факультета технологии и предпринимательства на материале истории развития техники: авто-реф. дис.. канд. пед. наук. М., 2004. 19 с.

4. Макарова Л.Н., Шаршов И.А. Компетентностно-развивающая модель повышения квалификации педагогических кадров // Образование и общество. 2011. № 4. С. 1417.

5. Федеральный закон Российской Федерации от 29 декабря 2012 г. № 273-ФЗ [Электронный ресурс] // Российская газета, 31 декабря 2012 г. Федеральный выпуск № 5976. URL: http://www.rg.ru/2012/12/30/obrazovanie-dok.html (дата обращения: 18.02.2016)


Review

Views: 47


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)