SPEECH PATTERN AS THE BASE FOR DEVELOPING RUSSIAN COMMUNICATION SKILLS AMONGST FOREIGN STUDENTS
          
      
    
      
    
                        
              https://doi.org/10.18384/2310-7219-2016-4-82-88
        
          
    
  
      
  
    
                
            Abstract
            The article considers and describes the options relying upon Russian speaking environment when teaching Russian as a foreign language. The author elaborates on the speech pattern as the base for developing the Russian communication skills among the students with a foreign language background. Basic speech patterns are shown. They are the basis for training lexical-grammatical patterns which stimulate successful Russian communicating abilities of foreign students in certain situations. Practical recommendations on the use of the basic speech patterns in the learning process are given.
         
              
      Keywords
      
                
        русский язык как иностранный,        
        
 лексика,        
        
 языковая среда,        
        
 коммуникативный принцип,        
        
 уровневое обучение,        
        
 начальный этап,        
        
 речевая модель,        
        
 Russian as a foreign language,        
        
 lexicon,        
        
 language environment,        
        
 communicative approach,        
        
 multi-level learning process,        
        
 beginner’s level,        
        
 speech pattern               
      
             
        
                        		
                     
    
      
                  About the Author
              
               
             Olga V. Gaydukova
         
        
                        Государственный институт русского языка имени А.С. Пушкина
        
Russian Federation
    
				    
    
    
          
     
        
        References
        
          
                                                   
               
              1. Бирова И.Л. Игра как метод в обучении РКИ (результаты одного исследования) // Русский язык за рубежом. 2016. № 1. С. 15-21
                                         
               
              2. Вохмина Л.Л., Нечаева Е.В. Содержание понятия мотивации в преподавании русского языка как иностранного (теория и практика) // Русский язык за рубежом. 2016. № 1. С. 4-14.
                                         
               
              3. Капитонова Т.И., Московкин А.В. Методика обучения русскому языку как иностранному на этапе предвузовской подготовки. СПб., 2006. 272 с.
                                         
               
              4. Колесникова А.Ф. Проблемы обучения русской лексике. М., 1977. 80 с.
                                         
               
              5. Сосенко Э.Ю. Коммуникативные подготовительные упражнения (при обучении говорению на начальном этапе). М., 1979. 138 с.
                                                  
           
          
         
        
  
     
    
    
    
    
 
  
    
          Views: 
      135