Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

TARGET SETTING AND ISSUES OF METHODS OF TEACHING AT MILITARY EDUCATIONAL INSTITUTIONS OF THE RUSSIAN EMPIRE (HISTORICAL EXPERIENCE)

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2016-4-37-43

Abstract

The article is devoted to topical questions related to the goals and objectives of the military training of youth, as well as to the training of variable composition of educational institutions of the military Department of the Russian Empire to the defense of the Fatherland. Main methods used at the military school of the past are identified. The article is aimed at broadening the understanding of the problem of a technique of teaching at military educational institutions of the Russian Empire. Existing scientific paradigms, which correspond to certain types of pedagogical practice are briefly scrutinized.

About the Author

Aleksandr N. Nazarov
Московский технический университет связи и информатики
Russian Federation


References

1. Галушко Ю.А., Колесников А.А. Школа российского офицерства. М., 1993. 223 с.

2. Геленковский П.А. Воспитание юношества в прошлом. Исторический очерк педагогических средств при воспитании в военно-учебных заведениях (1700-1856 гг.). СПб., 1904. 315 с.

3. Крылов В.М. Кадетские корпуса и российские кадеты. СПб., 1998. 671 с.

4. Архив военно-исторического музея артиллерии, инженерных войск и войск связи (г. Санкт-Петербург). Ф. 725. Оп. 4. Д. 128. Л. 25.

5. Архив военно-исторического музея артиллерии, инженерных войск и войск связи (г. Санкт-Петербург). Ф. 725. Оп. 4. Д. 128. Л. 25.

6. Архив военно-исторического музея артиллерии, инженерных войск и войск связи. Ф. 24.

7. Российский государственный военноисторический архив (РГВИА). Ф. 945. Оп. 1. Д. 340. Л. 6.

8. Архив военно-исторического музея артиллерии, инженерных войск и войск связи (г. Санкт-Петербург). Ф. 52. Оп. 110/9. Ед. хр. 9. Л. 35.


Review

Views: 62


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)