Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

CREATING QUIZZES ON THE TOPIC “STATISTICAL HYPOTHESES TESTING”IN E-LEARNING ENVIRONMENT

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2019-4-111-121

Abstract

In the article one method of creating an electronic training simulator for the topic “Statistical Hypotheses Testing” is suggested on the base of Embedded Answers (Cloze) questions of the Quiz acivity module of the MOODLE learning management system. Recommendations for developing the simulators are given. The detailed description of the solution of a word problem on the topic “One Population Test” in MOODLE is demonstrated. The author uses these MOODLE-based training simulators for student self-training work and for interim assessments in the course “Theory of probability and mathematical statistics” in Plekhanov Russian University of Economics. High efficiency of application of the tests both for the process of learning this topic of mathematical statistics, and for the analysis of the most common mistakes made in solutions by students is indicated.

About the Author

Y. V. Makzhanova
Plekhanov Russian University of Economics
Russian Federation


References

1. Асланов Р. М., Синчуков А. В. Компетентностный подход в подготовке будущего учителя математики // Ярославский педагогический вестник. 2010. Т. 1. № 1. С. 132-134.

2. Беспалько В. П. Типичные педагогические ошибки тестирования в образовании // Школьные технологии. 2012. № 5. С. 3-11.

3. Голунова Л. В. Электронный учебно-методический комплекс по информатике в LMS MOODLE // Вестник Сибирского государственного университета путей сообщения: Гуманитарные исследования. 2018. № 1 (3). С. 69-79.

4. Картузова Т. В., Мерлина Н. И., Селиверстова Л. В. Использование некоторых элементов системы Moodle в работе со студентами заочного отделения при изучении математических дисциплин // Карельский научный журнал. 2016. Т. 5. № 2 (15). С. 34-36.

5. Кравченко Н. С., Лисичко Е. В., Постникова Е. И. Обучение физике в техническом университете в электронной среде Moodle // Вестник Челябинского государственного педагогического университета. 2017. № 1. С. 9-13.

6. Макаров П. В., Тунда В. А. Диверсификация Moodle для управления коллективной научной деятельностью // Проблемы управления в социальных системах. 2015. Т. 8. № 12. С. 242-252. DOI: 10.17223/2077-6160/12/17.

7. Макжанова Я. В., Быканова О. А. Проверка гипотез для двух выборок: сборник текстовых задач. М., 2018. 37 с.

8. Макжанова Я. В., Быканова О. А. Проверка гипотез для одной выборки: сборник текстовых задач. М., 2017. 20 с.

9. Рыманова И. Е. Использование среды MOODLE для обучения профессиональному иностранному языку студентов технического вуза // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2013. № 11-2 (29). С. 164-167.

10. Смирнов С. А. Применение MOODLE 2.3 для организации дистанционной поддержки образовательного процесса. М., 2012. 182 с.

11. Татарников О. В., Швед Е. В. Теория вероятностей и математическая статистика для экономистов (для бакалавров): учебник. М., 2018. 208 с.

12. Хуторской А. В. Методологические основания применения компетентностного подхода к проектированию образования // Высшее образование в России. 2017. № 12 (218). С. 85-91.

13. Цаплин А. И., Баяндин Д. В. Дистанционное обучение физике в техническом университете // Высшее образование в России. 2011. № 7. С. 98-103.

14. Allen C., Hadjistassou S. Remote tutoring of pre-service EFL teachers using iPads // ELT Journal. 2018. No 72 (4). Р. 353-364.

15. Loìpez G. A., Saìenz J., Leonardo A., Gurtubay I. G. Use of the Moodle platform to promote an ongoing learning when lecturing general physics in the Physics, Mathematics and Electronic Engineering programmes at the University of the Basque Country UPV/EHU // Journal of Science Education and Technology. 2016. Vol. 25. No 4. Р. 575-589. DOI: 10.1007/s10956-016-9614-8.

16. Soliman N. Using E-Learning to Develop EFL Students’ Language Skills and Activate Their Independent Learning // Creative Education. 2014. Vol. 5. No. 10. P. 752-757. DOI: 10.4236/ce.2014.510088.

17. Wilhelm-Weidner A., Bergner N. On supplementing theoretical computer science courses using E-learning // Proceedings of the 18th Koli Calling International Conference on Computing Education Research, Koli, Finland, November 22-25th, 2018. Article No.14. DOI: 10.1145/3279720.3279734.

18. Zykova T. V., Shershneva V. A., Vainshtein Y. V., Danilenko A. S., Kytmanov A. A. E-learning Courses in Mathematics in Higher Education // Perspectivy Nauki i Obrazovania [Perspectives of Science and Education]. 2018. № 34 (4). Р. 58-65.


Review

Views: 91


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)