Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

COACH’S EDUCATIONAL ACTIVITY AS A WAY OF FORMING MENTAL IMAGES AND PATTERNS IN PUPIL’S CONSCIOUSNESS

Abstract

The article gives theoretical grounds for the scientific classification of coaches’ educational activities in modern youth sports organizations. Much attention is given to the fact that level of imagination of a young sportsman should be considered as a crucial part in the educational process. Besides, the author tends to justify the statement that it is necessary to focus a coach’s educational activities on the arrangement of conditions aimed at forming social and normed mental images and patterns in pupils’ consciousness. The patterns mentioned should be connected with the social construct “Olympic Culture”. The revealed theoretical statements of the researcher are the background for the representation of coaches’ educational activity procedure in modern youth sports organizations.

About the Author

V. . Mazin
Луганский национальный университет имени Тараса Шевченко
Russian Federation


References

1. Башляр Г. Избранное: Поэтика пространства / Пер. с франц. М., 2004. 376 с.

2. Бурдьё П. Структура, габитус, практика [Электронный ресурс] // Журнал социологии и социальной антропологии. 1998. Т. I. № 2. URL: http://www.old.jourssa.ru/1998/2/4bourd.html (дата обращения: 23. 10. 2014).

3. Кант И. Критика чистого разума [Электронный ресурс]. URL: http://psylib.ukrweb.net/books/kanti02/index.htm (дата обращения: 23. 10. 2014).

4. Кожев А. Идея смерти в философии Гегеля [Электронный ресурс] / Пер. с фр. и посл. И. Фомин. М., 1998. 208 с. URL: http://anthropology.rinet.ru/old/library/kojev.htm (дата обращения: 23.10. 2014).

5. Корбен А. Мир Воображения (Mundus Imaginalis) [Электронный ресурс] // Культурно-просветительский журнал «Дельфис». № 73 (1/2013). URL: http://www.delphis.ru/journal/article/mir-voobrazheniya (дата обращения: 23. 10. 2014).

6. Кубертен П. Победи самого себя [Connais-toi toi-meme] / Пер. М.Я. Сарафа // Спорт, духовные ценности, культура. М., 1997. Вып. 1. С. 7-8.

7. Олимпийская хартия (в действии с 7 июля 2007 г.). Лозанна / Швейцария: Международный Олимпийский Комитет. 2007. 47 с.

8. Потанина Л.Т. Использование средств образно-символического мышления с целью развития нравственной сферы личности школьника // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Психологические науки. 2012. № 4. С. 100-106.

9. Розин В.М. Образ и схема в контексте воображения и становления // Мир психологии. 2009. № 4 (60). С. 30-39.

10. Твардовский К. Образы [Электронный ресурс] // Воображение как познавательная возможность: как возможно творческое воображение? М., 2001. URL: http://www.philosophy.ru/library/image/sb_image2001.html (дата обращения: 23. 10. 2014).

11. Юнг К.-Г. Об архетипах коллективного бессознательного [Электронный ресурс] // Архетип и символ ; Пер. А.М. Руткевича. М. 1991. URL: http://pryahi.indeep.ru/psychology/jungian/jung_01.html (дата обращения: 23.10.2014).


Review

Views: 139


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)