Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

LANGUAGE TEACHER AS AN EXPERT IN THE FIELD OF STUDENTS’ PROFESSIONAL ACTIVITIES (AT THE FACULTY OF DESIGN AND ADVERTISING)

Abstract

This paper is devoted to defining the role and functions of a foreign language teacher in the educational creative process at the Faculty of Design and Advertising under the systemic change in education. The author studies the specifics of developing future designers and advertisers’ learning activities through forming a creative environment. Such environment is considered to be an integral part of teaching students of creative professions, especially if the modification and extension of a teacher’s functions is taken into consideration. The author comes to the conclusion that in the process of professionally oriented foreign language teaching the teacher acts as a quasi-expert in the domain of students’ professional activity. The development of interdisciplinary links creates conditions for forming and developing professional competencies of both students and teachers.

About the Author

M. . Mikhailova
Московский финансово-промышленный университет «Синергия»
Russian Federation


References

1. Витвицкая Л.А. Развитие взаимодействия субъектов образовательного процесса университета [Электронный ресурс] // Библиотека авторефератов и диссертаций по педагогике. URL: http://nauka-pedagogika.com/pedagogika-13-00-01/dissertaciya-razvitie-vzaimodeystviya-subektov-obrazovatelnogo-protsessa-universiteta#ixzz3HI2x4jve (дата обращения: 20.10.2014)

2. Гальскова Н.Д. Современная методика обучения иностранным языкам как наука: проблемы и перспективы // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2013. № 1. С. 1-13.

3. Комочкина Е.А. Особенности обучения будущих магистров физико-математических специальностей выступлению с докладом на иностранном языке // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2014. № 1. С. 44-51.

4. Михайлова М.С. Обучение иностранному языку как фактор создания креативной среды развития студентов факультетов дизайна и рекламы // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2014. № 1. С. 64-69.

5. Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии. СПб. 2000. 720 с.

6. Харламова Н.С. Динамика роли преподавателя в профессионально ориентированном преподавании иностранного языка // Вестник Московского государственного лингвистического университета. Серия: Педагогика. 2014. № 8. С. 143-153.

7. Чиксентмихайи М. Креативность. Поток и психология открытий и изобретений. М., 2013. 528 с.


Review

Views: 69


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)