Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

THE VALUE OF LEARNING MOTIVATION IN TEACHING FOREIGN LANGUAGE VOCABULARY

Abstract

The article discusses the problem of possible ways for enhancing students’ motivation for studying a foreign language. The author presents the results of the analysis of English textbooks which was aimed at studying the influence of students’ organized activities in mastering English vocabulary on the level of their motivation for studying. The analysis allows to conclude that in most textbooks authors do not pay sufficient attention to such aspect of language studying as vocabulary, as well as to the methods of word formation. The research shows that if word formation structures are used in teaching foreign language vocabulary, there is a significant improvement of students’ results in comparison with those shown in the process of memorizing lexical units.

About the Author

M. . Kostyuk
Московский финансово-промышленный университет «Синергия»
Russian Federation


References

1. Гальскова Н.Д. Современная методика обучения иностранным языкам как наука: проблемы и перспективы // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2013. № 1. С. 55-65.

2. Герасименко Т.Л., Ковальчук С.В., Мохова О.Л. Новые информационные технологии и их влияние на совершенствование изучения иностранного языка в высшем учебном заведении // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2014. № 1. С. 61-64.

3. Глухов В.П. Психолингвистика. Учебник для педагогических и гуманитарных вузов. М., 2013. 344 с.

4. Кардович И.К., Дубова О.Б., Коробова Е.В., Шрамкова Н.Б. Английский язык для студентов экономических специальностей. М., 2012. 272 с.

5. Макарова М.М., Кашина Л.В. Английский язык. Пособие по устной речи для курсантов 1 курса 3 факультета. М., 2010. 256 с.

6. Шляхова В.А., Герасина О.Н., Гераси-на Ю.А. Английский язык для экономистов. М., 2013. 296 с.


Review

Views: 81


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)