Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

DIFFERENTIATED APPROACH OF TEACHING FOREIGN LANGUAGES AT NON-LINGUISTIC UNIVERSITIES IN TERMS OF MODERN INFORMATION AND EDUCATIONAL ENVIRONMENT

Abstract

This article is devoted to the problem of foreign language teaching in non-linguistic universities. In terms of modern information and educational environment, the authors show the relevance of differentiated approach to teaching, which has additional opportunities in the aspect of students ' independent work. Special attention in this regard is paid to the use of modern ICT in the process of foreign language teaching at non-linguistic universities. The article has obvious practical interest to foreign language teachers, includes examples of tasks for students’ independent work with the use of the Internet resources.

About the Authors

T. . Gerasimenko
Московский государственный институт экономики, статистики и информатики (МЭСИ)
Russian Federation


S. . Kovalchuk
Московский государственный институт экономики, статистики и информатики (МЭСИ)
Russian Federation


O. . Mokhova
Московский финансово-промышленный университет «Синергия»
Russian Federation


References

1. Базанова Е.М. Методика обучения профессиональному иноязычному общению с применением интернет-технологий (магистратура, неязыковой вуз): автореф. дисс.. канд. пед. наук. М., 2014. 28 с.

2. Герасименко Т.Л., Ковальчук С.В., Мохова О.Л. Возможности и перспективы использования m-learning (мобильного обучения) в процессе изучения иностранного языка // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2013. № 1. С. 61-64.

3. Евдокимова М.Г. Профессионально ориентированное обучение иностранным языкам в неязыковом вузе как система // Вестник Московского государственного лингвистического университета. 2013. № 12 (672). С. 49-58.

4. Коряковцева Н.Ф. Теория обучения иностранным языкам: Продуктивные образовательные технологии. М., 2010. 192 с.

5. Михайлова М.С. Обучение иностранному языку как фактор создания креативной среды развития студентов факультетов дизайна и рекламы // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2014. № 1. С. 64-68.

6. Рубин Ю.Б. Стандартизация образовательных программ на «Болонском перепутье» // Прикладная информатика. 2006. № 4. С. 9.

7. Структура ИКТ-компетентности учителей. Рекомендации ЮНЕСКО [Электронный ресурс]. URL: http://iite.unesco.org/pics/publications/ru/files/3214694. pdf. (дата обращения: 05. 10. 2014).

8. Федеральный закон от 29. 12. 2012 г. № 273-ФЗ «Об образовании в Российской Федерации» // Российская газета. - Федеральный выпуск. 2012. № 5976,31 декабря.


Review

Views: 109


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)