Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

MONITORING IN THE SYSTEM OF THE UNIVERSITY'S EDUCATIONAL ACTIVITIES QUALITY MANAGEMENT

Abstract

One of the main tasks of quality management systems is to determine the degree of satisfaction of internal consumers. Such assessment is necessary to make changes in the management of the organization to improve its activities. The article presents the results of the research of students’ satisfaction as internal consumers of educational services provided by the university. Realization of all monitoring stages, focusing on the application of statistical methods at all stages of planning and implementation of students’ satisfaction studying is described in detail. The obtained results are the basis for managerial decisions.

About the Author

E. . Kolegova
Russian State Professional Pedagogical University
Russian Federation


References

1. Проведение мониторинга качества образования: Методические рекомендации / В.И. Звонников, Н.Ф. Ефремова, Н.Н. Найденова, М.Б. Челышкова. М., 2005. 64 с.

2. Кучер С.Н., Гозман Т.М. Организация внутреннего мониторинга качества образования в образовательном учреждении. Барнаул, 2011. 145 с.

3. Методические рекомендации по внедрению типовой модели системы качества образовательного учреждения / В.В. Азарьева, В.И. Круглов, Д.В. Пузанков и др. СПб., 2006. 410 с.

4. Донелли-мл. Роберт А. Статистика / пер. с англ. Н.А. Ворониной. М., 2007. 370 с.

5. Федеральный закон от 29 декабря 2012 г. № 273-ФЗ «Об образовании в Российской Федерации». [Электронный ресурс]. URL: httр://минобрнауки.рф/документы/2974/файл/1543/12.12.29-ФЗ_Об_образовании_в_Российской_Федерации.pdf (дата обращения: 10.03.2014.

6. Association for in Higher Education (ENQA): Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area, [Электронный ресурс]. URL: http://www.enqa.net. (дата обращения: 10.03.2014).


Review

Views: 58


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)