Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

THE CONTENT OF TEACHING FRENCH GRAMMAR IN SOCIOCULTURAL FOREIGN EDUCATION

Abstract

The paper deals with the content of teaching foreign grammar in sociocultural foreign education. The article highlights the notion of grammatical competence as the goal of grammar acquisition. The author of the article examines key components of the content of teaching grammar at linguistic universities. The article states that all the components of the content are aimed at co-learning of language and culture. The article stresses the fact that the current content of teaching foreign grammar is aimed at the achievement of learning goals. The article also reveals the principles of selecting the content of teaching foreign grammar.

About the Author

A. . Dementieva
Moscow State Pedagogical University
Russian Federation


References

1. Гак В.Г. Теоретическая грамматика французского языка. М., 2004. 862 с.

2. Гришенко В.Д. Аспекты содержания обучения межкультурной коммуникации в языковом вузе // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2012. № 2. С. 79-84.

3. Комарова Ю.А. Использование видео в процессе обучения иностранному языку в старшей школе // Методика обучения иностранным языкам в средней школе. Модернизация общего образования. СПб., 2006. С. 188-203.

4. Леонтович О.А. Россия и США: Введение в межкультурную коммуникацию: Учеб. пособие. Волгоград, 2003. 399 с.

5. Стрелкова С.Ю. От грамматико-переводного метода к дискурсивной грамматике: Монография. Архангельск, 2009. 192 с.

6. Сысоев П.В. Информационные и коммуникационные технологии в лингвистическом образовании: Учеб. пособие. М., 2013. 264 с.

7. Формановская Н.И. Коммуникативнопрагматические аспекты единиц общения. М., 1998. 290 с.


Review

Views: 81


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)