Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

FORMING POSSIBILITIES FOR TARGETED AESTHETIZATION OF EDUCATIONAL SPACE IN HARMONIC UNITY WITH THE FEATURES OF REGIONAL CULTURE

Abstract

The article studies the problem of anesthetization variability of the space created on the design basis. The purposeful aesthetization of Russian schools educational space should be projected not only according to the type and profile of the educational institution but according to the specific regional conditions, i.e.: the landscape characteristics, flora peculiarities and creative basics of the regional folk art, which is the initial methodological basis of the project. The authors suggest using phyto-design as the main type of educational space design of schools. The aesthetization of educational space is believed to enable the educational institutions to organize the forming environment where a child’s emotional sphere will develop in the organic unity with the spiritual and moral values of society.

About the Authors

N. . Osipova
Moscow State Regional University
Russian Federation


O. . Bogdanovich
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Осипова Н.В. Педагогические основы эстетизации учебно-воспитательного пространства школы. Автореф. дисс.. докт. пед. наук. М., 2003. 44 с.

2. Осипова Н.В. Эстетизация учебно-воспитательного пространства школы. М., 2002. 188 с.

3. Осипова Н.В., Зубкова М.Ф. Типологические вариативные особенности учебного учреждения как основа целенаправленной эстетизации учебновоспитательного пространства // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2010. № 3. С. 48-53.

4. Турбовской Я.С. Образование как творимая действительность. М. 1996. 122 с.

5. Турбовской Я.С. Регионализация образования как методологическая проблема. М., 2005. 132 с.


Review

Views: 99


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)