Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

INNOVATIVE EDUCATIONAL PROJECT "TECHNOPARK" IN THE SYSTEM OF PROFESSIONAL POST-GRADUATE EDUCATION AT A TECHNICAL UNIVERSITY AS A PEDAGOGICAL PROBLEM

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2015-3-178-185

Abstract

An innovative educational project "Technopark" in the system of additional vocational training MSTU named after N.E. Bauman is considered. The relevance of the project is caused by the need to solve the problem of young generation’s self-determination in life, by socioeconomic conditions, and specific development of technical education orientation. Educational activities of the project "Technopark" is aimed at mastering by students modern scientific knowledge, methods of scientific and technical creativity, design and research activities in the rapid progress of high technology. The project was created to improve the quality of vocational training within the framework of the education modernization in Russia.

About the Authors

V. . Stymkovsky
Bauman Moscow State Technical University
Russian Federation


D. . Voloshin
Bauman Moscow State Technical University
Russian Federation


References

1. Александров А.А., Федоров И.Б., Медведев В.Е. Инженерное образование сегодня: проблемы и решения // Высшее образование в России, 2013. № 12. С. 3-8.

2. Анурова Д.А., Как работают IT - образовательные программы научное издание «NEWTONEW» Режим доступа ttps://newtonew.com/overview/mailru-group-it-education/ (дата обращения: 02.06.2015)

3. Морозова H.A. Дополнительное образование: структурно-организационное, содержательное, кадровое обеспечение. Монография. М., 2002. 140 с. (8,7 пл.).

4. Родионова Г.С., Шаповалова О.Е. Организация творческой деятельности студентов в образовательном процессе // Инженерное образование сегодня: проблемы и решения, 2015. № 5. С. 3-8.

5. Смирнов С.Д. Педагогика и психология высшего образования: от деятельности к личности: учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений. М., 2001. 304 с.

6. Хорошавина Г.Д., Состояние и тенденции развития дополнительного образования // Актуальные вопросы профессионального образования, 2013. Вып. 12. С. 97-99.

7. Функциональная модель эффективного практико-ориентированного обучения в высшем учебном заведении / Т.Н. Бондаренко // Электронное научное издание Института Государственного управления, права и инновационных технологий «НАУКОВЕДЕНИЕ», 2013.


Review

Views: 82


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)