Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

THEORETICAL AND METHODOLOGICAL APPROACH TO THE FORMATION OF LAW COMPETENCE OF FUTURE TEACHERS OF VOCATIONAL EDUCATION

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2015-3-155-163

Abstract

This article analyzes the problem of developing law competence of university students. Empirical studies conducted in “Moscow State Regional Institute of Humanities” show low level of law competence development. The article offers theoretical and methodological solutions aimed at improving the quality of law training of teachers at non-law faculties. General model is substantiated, a structural component and the algorithm of formation and development of law competence of a teacher are given.

About the Author

D. . Moskovtsev
Moscow State Regional Institute of Humanities
Russian Federation


References

1. Ефремова Т.Ф. Новый толково-словообразовательный словарь русского языка. М., 2000. 1233 с.

2. Зеер Э.Ф. Психология профессионального образования. М.; Воронеж, 2003. 480 с.

3. Зимняя И.А. Единая социально-профессиональная компетентность выпускника университета: понятие, подходы к формированию и оценке. М., 2008. 50 с.

4. Зимняя И.А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании. М., 2004. 42 с.

5. Зимняя И.А. Ключевые компетенции -новая парадигма результата образования // Высшее образование сегодня. 2003. № 5. С. 27-35.

6. Климов Е.А. Психология профессионального самоопределения. Ростов-на-Дону, 1996. 304 с.

7. Конституция РФ. М., 1993 г. [Электронный ресурс] URL: http://www.constitution.ru/ (дата обращения: 01.03.2015)

8. Митина Л.М. Психология труда и профессионального развития учителя. М., 2004. 320 с.

9. Селезнёва Н.А. Болонский процесс: глоссарий (на основе опыта мониторингового исследования). М., 2009. 142 с.

10. Субетто А.И. Концепция стандарта качества базового высшего образования. М., 1992. 239 с.

11. Шереметьев А.В., Московцев Д.В. Структурная модель правовой компетентности будущих педагогов профессионального обучения // Материалы международной научно-практической конференции «Современные вопросы науки и образования - XXI век». Тамбов, февраль, 2012. С. 157-158.


Review

Views: 96


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)