Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

COMBINATION OF TRADITIONAL AND MULTIMEDIA MEANS OF FOREIGN LANGUAGE TEACHING AT NONLINGUISTIC UNIVERSITIES

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2015-3-149-154

Abstract

The given paper is devoted to the possibility of combining the traditional auditorium of foreign language teaching with modern multimedia means. Distance learning allows to use the methods of self-study training optimally, as well as to form speech habits and skills, general cultural and professional competences. Besides, it enlarges students’ motivation. The advantages of Skype for foreign language teaching are described in this paper. The use Skype is proposed to combine with the use of electronic tutorial as it will help in realization of personal-oriented approach in the most efficient way. Besides, it will provide individual and differentiated learning which takes into account students’ potential and level of knowledge.

About the Authors

E. . Matskevich
Nizhny Novgorod Academy of the Ministry of the Interior of the Russian Federation
Russian Federation


A. . Flaksman
Nizhny Novgorod State University of Architecture and Civil Engineering
Russian Federation


References

1. Гутарева Н.Ю. Дистанционное обучение иностранным языкам в неязыковом вузе [Электронный ресурс Интернет]. URL: http://psibook.com/linguistics/distantsionnoe-obuchenie-inostrannym-yazykam-v-neyazykovom-vuze.html (дата обращения: 10.06.2015)

2. Зимина О.В., Кириллов А.И. Рекомендации по созданию электронного учебника [Электронный ресурс Интернет]. URL: http://www.academiaxxi.ru/Meth_Papers/AO_recom_t.htm (дата обращения: 16.06.2015)

3. Костина Е.В. Модель смешанного обучения (Blended Learning) и ее использование в преподавании иностранных языков // Известия высших учебных заведений. Серия: Гуманитарные науки. 2010. Т. 1. № 2. С. 141-144.

4. Мацкевич, Е.Э., Флаксман А.А. Использование модели смешанного обучения (blended learning) в преподавании иностранного языка для студентов нелингвистических специальностей // Вестник Нижегородского государственного лингвистического университета им. Н.А. Добролюбова. Вып. 22. Нижний Новгород, 2013. С. 186-194.

5. Панюшкина О.А., Стрижова Е.В. Электронные учебники на занятиях иностранного языка // Личность, семья и общество: вопросы педагогики и психологии: сборник статей по материалам XLIV международной научно-практической конференции (15 сентября 2014 г.) [Электронный ресурс Интернет]. URL: http://sibac.info/15817 (дата обращения: 17.06.2015)

6. Рендова Ж.Д. Применение современных информационных технологий в процессе обучения иностранным языкам в неязыковых вузах // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2014. № 1. С. 90-94.

7. Тумина О.В. Использование коммуникационной программы Skype на уроках английского языка [Электронный ресурс Интернет]. URL: http://наше-подмосковье.рф/projects/3651/ (дата обращения: 10.06.2015)


Review

Views: 65


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)