Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

MEANS AND METHODS OF IMPROVING LEARNERS' MOTIVATION AT THE LESSONS OF RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2015-3-87-91

Abstract

The article presents the means and methods of improving learners’ motivation at the lessons of Russian as a foreign language. The importance of motivation is indicated, as well as the concrete methods of its improvement. Among the existing present-day methodologies of teaching Russian to foreign students the most effective ones turned out to be: playing games in Russian, listening to music, reading poems and fairy tales, and watching films. On the example of the lesson from a Chinese textbook of Russian the practical use of the described means and methods of improving learners’ motivation in class are visually showed.

About the Author

Luo Hu Die
Xian's Oil University
Russian Federation


References

1. Акишина А.А. Учимся учить. Для преподавателя русского языка как иностранного. М., 2005. 131 с.

2. Битехтина Н.Б. Игровые задания в обучении русскому языку как неродному // Тексты лекций и образцы уроков (для зарубежных преподавателей русского языка). М., 2011. С. 23-61.

3. Виноградова Н.В. Особенности обучения русскому языку как иностранному на начальном этапе // Методика преподавания русского языка как иностранного. М., 2004. С. 253-263.

4. Виноградова Н.В. Игры на уроке русского языка как иностранного в школе на начальном этапе обучения // Тексты лекций и образцы уроков (для зарубежных преподавателей русского языка). М., 2011. С. 151-160.

5. Штельтер О. В этой маленькой корзинке.. Игры на уроке русского языка. СПб., 2004. 80 с.

6. 史铁强主编,《东方大学俄语(新 版)1》,外语教学与研究出版社, 2009 年(Ши Тецян. Русский язык «Восток» 1. Пекин, 2009. С. 110-125.)


Review

Views: 90


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)