Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

“LINGUISTIC SUPPORT” FOR INOFON-CHILDREN AT THE LESSONS OF ART

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2015-3-61-67

Abstract

This article is devoted to the actual problem of “linguistic support” for inofon-children. The author focuses on the lessons of where inofon-children learn Russian with the teacher’s assistance. At these classes they learn the names of objects, learn to distinguish and to use words denoting features and functioning of objects; learn to make sentences and participate in a dialogue. The more inofon-children are immersed in the lesson of art, the more interested they are in the activities, the easier they overcome the facts of interference and automate their speech skills.

About the Author

E. . Danelyan
Tver State University
Russian Federation


References

1. Данелян Е.Г. Обучение первоклассников русской устной речи в школах с многонациональным составом учащихся // Теоретические и методологические проблемы русского языка как иностранного. Доклады и сообщения Девятого международного симпозиума. Болгария, Велико-Тырново, 5-8 апреля 2006 г. С. 580-582.

2. Данелян Е.Г. Пути активизации речевых действий детей-инофонов // Вестник Тверского государственного университета, 2013. № 12. С. 224-228.

3. Имедадзе Н.В. К психологии усвоения русского языка в грузинской школе. Тбилиси, 1996. 67 с.

4. Имедадзе Н.В. Стратегия усвоения ребёнком грамматической структуры второго языка // Проблемы развития русской устной речи / В.Г. Ниорадзе. Тбилиси, 1980. С. 6-20.

5. Миронова С.А. Развитие речи дошкольников на логопедических занятиях. М., 1991. 204 с.

6. Реформатский А.А. О сопоставительном методе // Лингвистика и поэтика. М., 1999. С. 40-52.

7. Цейтлин С.Н. Лингвистическое сопровождение иноязычного ребёнка в начальной школе // Начальное языковое образование в современном обществе: Сб. научных статей. Международная научно-практическая конференция. 12-13 ноября 2008 г. СПб., 2008. С. 132-137.


Review

Views: 128


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)