Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

SPIRITUAL AND MORAL CULTURE AS A SUBJECT IN HIGHER VOCATIONAL EDUCATION

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2015-4-139-142

Abstract

The article presents the results of the program-methodical maintenance of spiritual and moral upbringing of a future teacher. Theoretical-technological basis and definition of pedagogical concept of spiritual and moral culture "love for children" is given in accordance with the norms of professional ethics. The article presents pedagogical conditions for forming spiritual and moral culture of teachers. They are: the development of program and content support, i.e. educational-methodical complexes «Practical Pedagogic Ethics» and «Spiritual and Moral Culture», personality-oriented approach to developing content blocks "Children's World", the development of the moral self-assessment standard.

About the Author

L. . Shevchenko
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Шевченко Л.Л. Духовное краеведение Подмосковья. М., 2010. 256 с.

2. Шевченко Л.Л. Духовно-нравственная культура. Основы православной культуры. Программа для вузов. М., 2014. 48 с.

3. Шевченко Л.Л. Духовно-нравственная культура. Основы православной культуры: учеб. пособие для студентов вузов. М., 2014. 400 с.

4. Шевченко Л.Л. Духовно-нравственная культура. Словари «Основы православной культуры. Духовная азбука». М., 2014. 124 с.

5. Шевченко Л.Л. Педагогические условия формирования нравственной культуры студентов - будущих учителей в учебно-воспитательной процессе вуза: монография. М., 2010. 186 с.

6. Шевченко Л.Л. Практическая педагогическая этика. М., 1996. 560 с.

7. Шевченко Л.Л. Формирование нравственной культуры будущих учителей в теории и практике педагогической науки: монография. М., 2009. 98 с.


Review

Views: 58


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)