Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

TWO-PARAMETRICAL PEDAGOGICAL MODEL OF FORECASTING DISTANCE LEARNING SUCCESS

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2015-4-124-130

Abstract

The article studies the two-parametrical model of pedagogical prognostics using a combination of marks of success assessment and accounting time during the remote training. The hypothesis of the research is the assumption that when performing the corresponding procedure of a choice of associative model of forecasting on the basis of a neural network the tutor will possess possibility of obtaining the authentic individual pedagogical forecast of success of pupils’ training in the system of distance learning both by key parameter - total point, and by time criterion. Thereby the distance learning process is diagnosed in its dynamics. The tutor, defining risk and success zones in two-parametrical charts, is capable to differentiate the set of those who just started training remotely into subsets, thereby estimating both the success of the group in general, and the degree of its uniformity by assessing the degree of dispersion of points on the chart.

About the Authors

N. . Fatkullin
Ufa State Petroleum Technological University
Russian Federation


V. . Shamshovich
Ufa State Petroleum Technological University
Russian Federation


M. . Vayndorf-Sysoeva
Sholokhov Moscow State University for the Humanities
Russian Federation


T. . Gryaznova
Sholokhov Moscow State University for the Humanities
Russian Federation


References

1. Гершунский Б.С. Образовательно-педагогическая прогностика. Теория, методология, практика: учеб. пособие. М., 2003. 768 с.

2. Дырдина Е.В. Информационно-коммуникационные технологии в компетентстно ориентированном образовании: учебно-методич. пособие. Оренбург, 2012. 227 с.

3. Колегова Е.Д. Мониторинг в системе менеджмента качества образовательной деятельности вуза // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2015. № 2. С. 133-139.

4. Молоканова Ю.П. Готовность и мотивированность студентов вуза к применению электронных образовательных ресурсов в процессе обучения // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2012. № 2. С. 22-28.

5. Нагаева И.А. Организация вебинара // Интернет-журнал «Науковедение». 2012. № 3. (12) [Электронный ресурс]. URL. http://naukovedenie.ru/sbornik12/12-33.pdf/ (дата обращения: 14.08.2014)

6. Проведение мониторинга качества образования: методич. рекомендации / В.И. Звонников, Н.Ф. Ефремова, Н.Н. Найденова, М.Б. Челышкова. М., 2005. 64 с.


Review

Views: 63


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)