Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

THE INTERCULTURAL APPROACH TO FOREIGN LANGUAGE TEACHING

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2015-4-52-56

Abstract

The article considers a new direction in foreign language teaching based upon the intercultural approach. The challenge for teachers today is to develop student's intercultural competence, which is one of the essential conditions for the realization of such task of modern language policy as the establishment of mutual understanding between different cultures. The author defines the notion of “intercultural communication” and mentions the problems that may arise during the process of its realization. Accent is given to the necessity of developing intercultural competence which is seen as an indispensable condition of mutual understanding between nations in the modern world.

About the Author

M. . Ivanova
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Гальскова Н.Д. Современная методика обучения иностранным языкам. Пособие для учителя. 2-е изд., перераб. и доп. М., 2004. 192 с.

2. Гальскова Н.Д., Гез Н.И. Теория и методика обучения иностранным языкам: Лингводидактика и методика. М., 2013. 336 с.

3. Елизарова Г.В. Культура и обучение иностранным языкам. СПб., 2005. 352 с.

4. Колшанский Г.В. Лингвокоммуникативные аспекты речевого обращения // Иностранные языки в школе. 1985. № 1. С. 13-18.

5. Маслова В.А. Лингвокультурология. М., 2001. 208 с.

6. Плужник И.Л. Формирование межкультурной коммуникативной компетенции студентов гуманитарного профиля в процессе профессиональной подготовки: автореф. дисс.. док. пед. наук. Тюмень, 2013. 335 с.

7. Тер-Минасова С.Г. Язык и межкультурная коммуникация. М., 2008. 264 с.


Review

Views: 249


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)