Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

THE COLLECTIVE DISTRIBUTED SUBJECT OF THE INTERNAL EDUCATION QUALITY EVALUATION SYSTEM

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2019-4-13-21

Abstract

The article deals with the study results of the internal education quality evaluation system in comprehensive schools. The correspondent competence was introduced by «The Law of the Russian Federation on Education». The status of competence gives full independence to educational organizations in the modeling of activities and internal assessment procedures. The study puts forward the idea of the evaluation collective subject, in which each individual official fulfills its obligations affecting the total integrated effect of internal education quality evaluation system. The novelty of the research results is in the substantiation of organizational conditions of functioning of the collective distributed subject of the internal education quality evaluation system.

About the Authors

G. P. Savinykh
Moscow City Pedagogical University
Russian Federation


E. V. Gubanova
Moscow Pedagogical State University
Russian Federation


References

1. Ананьев Б. Г. Человек как предмет познания. СПб., 2001. 282 с.

2. Бакулин И. И., Маркова А. К., Михайлов Г. С. Соотношение профессиональных способностей к принятию и исполнению решений: монография. М., 2003. 101 с.

3. Богуславский М. В. Методологические стратегии исследования историко-педагогического процесса // Методология педагогики / под общ. ред. В. Г. Рындак. М., 2018. С. 141-171.

4. Губанова Е. В. Документирование управленческой деятельности в школе // Народное образование. 2013. № 1. С. 97-100.

5. Данилюк А. А. Мотивация и стимулирование трудовой деятельности: учеб. пособие. Тюмень, 2015. 304 с.

6. Кимелев Ю. А. «Субъект» и «субъектность» в современной западной философии: научно-аналитический обзор. М., 2016. 95 с.

7. Львовский В. А. Деятельностный подход в образовании. Кн. 1. М., 2019. 360 с.

8. Маралов В. Г., Ситаров В. А. Развитие самосознания и проблема формирования социально-активной личности: учеб. пособие. М., 1987. 90 с.

9. Окрепилов В. В. Словарь терминов и определений в области экономики качества. СПб., 2011. 232 с.

10. Парсонс Т. О социальных системах. М., 2002. 831 с.

11. Савиных Г. П. Функциональный подход в организации внутренней системы оценки качества образования // Вестник Российского государственного гуманитарного университета. 2018. № 1. С. 38-54.

12. Старикова М. М. Социологический дискурс субъектных свойств личности (на примере западных социологических концепций) // Вестник Нижегородского университета им. Н. И. Лобачевского. Серия: Социальные науки. 2009. № 4 (16). С. 124-132.

13. Эдмондсон Э. Взаимодействие в команде: как организации учатся, создают инновации и конкурируют в экономике знаний / пер. с англ. М., 2016. 479 с.


Review

Views: 84


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)