Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

INDEPENDENT EVALUATION FORM OF DECISION-MAKING MODEL BASED ON MONITORING RESULTS OF INDIVIDUAL EDUCATIONAL ACHIEVEMENTS OF STUDENTS STUDYING AT MUNICIPAL EDUCATIONAL ORGANIZATIONS OF THE SUBJECTS OF THE RUSSIAN FEDERATION

Abstract

The article is devoted to the development of decision-making model based on monitoring students’ individual educational achievements. The authors study it through the form of an independent evaluation of students’ success at municipal educational organizations of the subjects of the Russian Federation. This model presents options and decision-making actors: students, parents (legal representatives), teachers of educational organizations, educational organization, the municipal education authorities, regional education board. It is stated that the model is based on the monitoring of individual educational achievements of students in the form of an independent evaluation.

About the Authors

R. . Chudinsky
Moscow Regional Institute of Humanitarian Studies
Russian Federation


A. . Bykanov
Moscow Regional Institute of Humanitarian Studies
Russian Federation


A. . Volodin
Moscow Regional Institute of Humanitarian Studies
Russian Federation


References

1. Концепция общероссийской системы оценки качества образования, версия 02.02.08. Проект. - 2-я ред. - М., 2008. -25 с.

2. План деятельности Министерства образования и науки Российской Федерации на 2013-2018 годы. - М., 2012. -25 с.

3. Федеральный закон № 273-Ф3 «Об образовании в Российской Федерации». -М., 2012. - 404 с.

4. Чудинский Р.М., Быканов А.С., Володин А.А. Концептуальные подходы к разработке и организации системы независимой оценки индивидуальных учебных достижений обучающихся муниципальных образовательных учреждений региона // Вестник Московского государственного областного университета. Серия «Педагогика». 2011. № 3. - С. 129-135.

5. Чудинский Р.М., Володин А.А., Быканов А.С. Независимая оценка индивидуальных учебных достижений обучающихся: методология теория, практика. - Калуга, 2012. - 253 с.


Review

Views: 95


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)