INDEPENDENT EVALUATION FORM OF DECISION-MAKING MODEL BASED ON MONITORING RESULTS OF INDIVIDUAL EDUCATIONAL ACHIEVEMENTS OF STUDENTS STUDYING AT MUNICIPAL EDUCATIONAL ORGANIZATIONS OF THE SUBJECTS OF THE RUSSIAN FEDERATION
Abstract
The article is devoted to the development of decision-making model based on monitoring students’ individual educational achievements. The authors study it through the form of an independent evaluation of students’ success at municipal educational organizations of the subjects of the Russian Federation. This model presents options and decision-making actors: students, parents (legal representatives), teachers of educational organizations, educational organization, the municipal education authorities, regional education board. It is stated that the model is based on the monitoring of individual educational achievements of students in the form of an independent evaluation.
Keywords
независимая оценка,
мониторинг,
обучающиеся,
индивидуальные учебные достижения,
модель,
принятие решений,
муниципальные образовательные организации,
субъект Российской Федерации,
independent evaluation,
monitoring,
students,
individual educational achievements,
model,
decision making,
municipal educational organization,
subject of the Russian Federation
About the Authors
R. . Chudinsky
Moscow Regional Institute of Humanitarian Studies
Russian Federation
A. . Bykanov
Moscow Regional Institute of Humanitarian Studies
Russian Federation
A. . Volodin
Moscow Regional Institute of Humanitarian Studies
Russian Federation
References
1. Концепция общероссийской системы оценки качества образования, версия 02.02.08. Проект. - 2-я ред. - М., 2008. -25 с.
2. План деятельности Министерства образования и науки Российской Федерации на 2013-2018 годы. - М., 2012. -25 с.
3. Федеральный закон № 273-Ф3 «Об образовании в Российской Федерации». -М., 2012. - 404 с.
4. Чудинский Р.М., Быканов А.С., Володин А.А. Концептуальные подходы к разработке и организации системы независимой оценки индивидуальных учебных достижений обучающихся муниципальных образовательных учреждений региона // Вестник Московского государственного областного университета. Серия «Педагогика». 2011. № 3. - С. 129-135.
5. Чудинский Р.М., Володин А.А., Быканов А.С. Независимая оценка индивидуальных учебных достижений обучающихся: методология теория, практика. - Калуга, 2012. - 253 с.
Views:
150