Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

ABOUT THE ASPECTS OF INFORMATIONAL INTERACTION BETWEEN THE SYSTEM OF VOCATIONAL EDUCATION AND LABOUR MARKET (ON THE EXAMPLE OF A PEDAGOGICAL UNIVERSITY)

Abstract

The paper presents the analysis of various aspects of informational interaction between the system of vocational education and labour market. The aspects of informational interaction are defined, as well as promising benefits for each party. The authors show the functional-targeted orientation of the projected unified informational environment of the system of interaction between vocational education and the labour market in the city of Moscow. The task of job placement for all the graduates demands uniting the activities of all the participants of the process into a unified informational system of interaction between vocational education and labour market.

About the Authors

Yu. . Grishayeva
Moscow City Pedagogical University
Russian Federation


I. . Kruglova
Moscow City Pedagogical University
Russian Federation


V. . Dikarev
Moscow City Pedagogical University
Russian Federation


References

1. Гришаева Ю.М. О роли информации в проектировании индивидуального образовательного пространства // Материалы международной научно-практической конференции «Инновации в профессиональном образовании». Тюмень, 2013. С. 137-140.

2. Гришаева Ю.М. Социокультурное и информационное пространство мегаполиса как фактор воспитания экологической культуры детей и молодежи // Вестник Международной академии наук. Русская секция, 2013. № 1. С. 29-31.

3. Лавина Т.А., Роберт И.В. Толковый словарь терминов понятийного аппарата информатизации образования. 2006. [Электронный ресурс] // www.http://didacts.ru (дата обращения: 16.05.2014).

4. Одегов Ю. Экономика и социология труда. 2002. [Электронный ресурс] // www.http://voluntary.ru (дата обращения: 16.05.2014).

5. Словари и энциклопедии на Академике. Энциклопедический словарь. 2009. [Электронный ресурс] // www.http://dic.academic.ru (дата обращения: 16.05.2014).


Review

Views: 59


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)