Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

USING LEXICAL AND THEMATIC CARDS DURING THE FORMATION OF STUDENTS’ FOREIGN LANGUAGE COMMUNICATIVE COMPETENCE

Abstract

In this article the authors consider the use of lexical and thematic cards in the process of teaching a foreign language to students of non-linguistic school. The use of lexical and thematic cards helps successful mastering learning lexical units, particularly specialized vocabulary. If lexical and thematic cards are differentiated according to the themes of speaking, it allows students to memorize the use of a definite number of lexical units, depending on the sphere of their application in some professional activity. The lexical and thematic cards are made by the teacher with the introduction of a new theme to help when learning new vocabulary and prevent psychological difficulties caused by insufficient level of linguistic lexical competence.

About the Authors

O. . Digtyar
Financial University under the RF Government
Russian Federation


T. . Tantsura
Financial University under the RF Government
Russian Federation


References

1. Гальскова Н.Д., Гез Н.И. Теория обучения иностранным языкам. Лингводи-дактика и методика: учеб. пособие. М., 2006. 336 с.

2. Дигтяр О.Ю. Организация лексического материала и его усвоения как фактор, определяющий эффективность обучения иноязычной лексики: дис.. канд. пед. наук. М., 2009. 191 с.

3. Нежведилова Л.А. Лексико-тематическая карта как средство развития навыков и умения владения лексическим материалом // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2011. № 2. С. 123-127.

4. Османова И.В. Формирование лингвистической компетенции в обучении английскому языку на начальном этапе лингвистического университета // Известия Российского государственного педагогического университета им А.И. Герцена. Вып. № 25. 2007. Т. 7. С. 89-97.

5. Пассов Е.И. Основы коммуникативной методики обучения иноязычному общению. М., 1989. 276 с.

6. Профессионально-ориентированное обучение иностранному языку в техническом вузе / под ред. Е.Б. Нарочной. Новочеркасск, 2010. 151 с.

7. Танцура Т.А. Коммуникативные неудачи в педагогическом процессе обучения иностранным языкам // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2013. № 3. С. 37-42.

8. Федорова О., Чебанова О. Методики преподавания иностранных языков [Электронный ресурс]. URL: http://english4u.com.ua/modules.php?name. (дата обращения: 12.12.2011)


Review

Views: 74


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)