REFORMATION OF EDUCATIONAL PROGRAMS FOR HIGHER PROFESSIONAL EDUCATION IN THE SPHERE OF BUILT-UP ENVIRONMENT IN THE AREA OF EASTERN NEIGHBORING
Abstract
About the Authors
N. . VatinRussian Federation
V. . Beley
Russian Federation
A. . Safonov
Russian Federation
References
1. Арсеньев Д.Г., Ватин Н.И. Международное сотрудничество в строительном образовании и науке // Строительство уникальных зданий и сооружений. 2012. № 2. С. 1-5.
2. Арсеньев Д.Г., Ватин Н.И., Высоцкий А.Е. Международная политехническая летняя школа “Civil Engineering and Design” в СПбГПУ // Строительство уникальных зданий и сооружений. 2012. № 5. С. 1-5.
3. Белей В.Ф. Ветроэнергетика России: анализ научно-технических и правовых проблем / В.Ф. Белей, А.Ю. Никишин // Электричество. 2011. № 7. С. 7-14.
4. Белей В.Ф. Возобновляемые источники энергии и перспективы их использования в Калининградской области / В.Ф. Белей, В.В. Селин, В.Ф. Паршина // Известия КГТУ 2007. № 11. С. 11-21.
5. Елистратов В.В. Возобновляемая энергетика. Изд. 2-е доп. СПб., 2013. 308 с.
6. Каклаускас А., Завадскас Э.К. Биометрическая и интеллектуальная поддержка решений: монография. 2-е изд., испр. и доп. Вильнюс, 2013. 412 с.
7. Ларионова М.В. Формирование общего образовательного пространства в условиях развития интеграционных процессов в Европейском Союзе: дис..д-ра полит. наук. М., 2006. 383 с.
8. Никифоров В.И., Речинский А.В. Политехническое образование в содержании подготовки студентов технических вузов // Almamater (Вестник высшей школы). 2011. № 7. С. 41-45.
9. Речинский А.В., Никифоров В.И., Черненькая Л.В. Проектирование и реализация образовательных стандартов Санкт-Петербургского государственного политехнического университета // Научно-технические ведомости Санкт-Петербургского государственного политехнического университета. Гуманитарные и общественные науки (St. Petersburg State Polytechnical University Journal. Humanities and Social Sciences). 2012. Т. 1. № 143. С. 65-71.
10. Терентьева Н.В. Личностно-центрированное взаимодействие педагогов и студентов в процессе обучения в вузе [Электронный ресурс]. URL http://www.dissercat.com/content/lichnostno-tsentrirovannoe-vzaimodeistvie-pedagogov-i-studentov-v-protsesse-obucheniya-v-vuz (дата обращения: 06.01.2014).
11. Фундаментальность и политехничность строительного образования при использовании Moodle / А.В. Речинский, Н.И. Ватин, О.С. Гамаюнова, К.Ю. Усанова // Строительство уникальных зданий и сооружений. 2012. № 2. С. 6-17.
12. European Commission. Joint International Master Programmes: Lessons Learnt from Erasmus Mundus: [Электронный ресурс]. URL: http://eacea.ec.europa.eu/erasmus_mundus/tools/documents/repository/joint_intl_master_progr_web131120. pdf (дата обращения: 06.01.2014).
13. Guler H., Mert N. Evaluation of internship programs for educational improvements: A case study for civil engineering // International Journal of Engineering Education. 2012. 28 (3). Р. 579-587.
14. Kaklauskas A., Zavadskas E.K. Intelligent and biometrics decision support. Vilnius “Technika” (in Lithuanian), 2010. 343 p.
15. Martin Jakubowsri Unit evolves strategies for global industry of renewable energy / Martin Jakubowsri // Energy. 2000. P. 58-59.
16. Mitrev S., Kroteva M. The Impact of International Cooperation Upon the Modern University Education: [Электронный ресурс]. URL: http://www.emuni.si/Files/Denis/Conferences/EMUNI_HER/Proceedings/Papers/49.pdf (дата обращения: 06.01.2014).
17. NTO in Ukraine. Conclusion of the mid term evaluation of the Tempus IV programme - “A highly relevant programme that significantly contributes to higher education reform in the Partner Countries”: [Электронный ресурс]. URL: http://www.tempus.org.ua/en/news/50-news/968-conclusion-of-the-mid-term-evaluation-of-the-tempus-iv-programme-a-highly-relevant-programme-that-significantly-contributes-to-higher-education-reform-in-the-partner-countries-.html (дата обращения: 06.01.2014).
18. Sampaio A.Z., Rosario D.P, Gomes A.R., Santos J.P. Virtual reality applied on Civil Engineering education: Construction activity supported on interactive models // International Journal of Engineering Education. 2013. 29 (6). Р. 1331-1347.
19. The Guardian. International success depends on collaboration, not just competition: [Электронный ресурс]. URL: http://www.theguardian.com/higher-education-network/blog/2013/jan/28/internationalisation-higher-education-student-experience (дата обращения: 06.01.2014).
20. The Joiman Network. Guide to Developing and Running Joint Programmes at Bachelor and Master’s Level: [Электронный ресурс]. URL: https://www.joiman.eu/ProjectResults/PublicDeliverables/JOIMAN%20template_JP_final.pdf (дата обращения: 06.01.2014).