Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

THE PROBLEM OF DEVELOPING METHODOLOGICAL STUDY OF A SCIENTIFIC METHOD OF LEARNING NATURE IN THE PROPAEDEUTIC COURSE OF PHYSICS

Abstract

The article studies the research methodology of a scientific method of learning nature in the propaedeutic course of Physics. It serves as a basis for developing a textbook and a working curricula for teachers. A detailed review of practical tasks stages and their implementation is conducted. Much attention is paid to the development of students’ creative abilities in the process of preforming engineering tasks.

About the Author

T. . Kaznacheeva
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Алексеев С.И., Юрина Н.М. Концепция современного естествознания: учеб. пособие. М., 2004. 86 с.

2. Казначеева Т.А. Методика ознакомления учащихся 5-6 классов с исследовательскими методами физики: учеб.-метод. пособие. М., 2013. 98 с.

3. Мултановский В.В. Физические взаимодействия и картина мира в школьном курсе: пособие для учителя. М., 1977. 168 с

4. Новейший философский словарь / сост. А.А. Грицанов. Мн., 1998. 896 с.

5. Разумовский В.Г. Развитие творческих способностей учащихся в процессе обучения физике. Пособие для учителей. М., 1975. 272 с.

6. Разумовский В.Г. Физика в школе. Научный метод познания и обучения М., 2007. 463 с.

7. Синявина А.А. Методы познания природы как системообразующие факторы конструирования содержания курса физии основной школы (на примере электрического поля) // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2012. № 2. С. 72-81.

8. Уотсон Дж.Б. Бихевиоризм. Хрестоматия по истории психологии / под ред. П.Я. Гальперина, А.Н. Ждан. М., 1980. 296 с.

9. Фадеева А.А., Хрипкова А.Г. Естествознание: Учебник для 7 кл. общеобразовательных учреждений. - М, 1997. - 224 с.

10. Хижнякова Л.С. Введение в методику преподавания физики. Ч. 1. Предмет и история ее развития. - М., 1998. - 76 с.


Review

Views: 55


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)