Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

EXPERIENCE IN IMPLEMENTATION OF OUTCOMES OF THE TEMPUS “TUNING RUSSIA” INTERNATIONAL PROJECT

Abstract

The article analyses the participation of Lobachevski State University of Nizhni Novgorod (UNN) in the Tempus “Tuning Russia” international project. It is shown that the project aims are realized in the UNN academic process. It is pointed out that the use of the Tuning methodology allows to improve curricula according to the requirements of the third generation of the Federal State Education Standards. The article stresses upon the need of organizing teaching and academic staff upskilling programs in the field of implementation of competence-oriented methods and technologies, as well as planning of personal teaching activities. It is described how these challenges are met at UNN in the framework of the development of programs for the academic staff upskilling based on the Tuning methodology.

About the Authors

A. . Gorylev
Lobachevsky State University of Nizhny Novgorod
Russian Federation


E. . Grudzinskaya
Lobachevsky State University of Nizhny Novgorod
Russian Federation


V. . Mariko
Lobachevsky State University of Nizhny Novgorod
Russian Federation


References

1. Борисова И.И., Горылев А.И., Грудзинская Е.Ф. и др. Руководство по внедрению проектно-ориентированных методов в образование (Handbook on the Project-Oriented Methods (PO’s) in education): Учебно-методич. материалы / Под ред. Д. Инфанте, Ю.А. Кузнецова, А.К. Любимова. Н. Новгород, 2007. 124 с.

2. Горылев А.И., Грудзинская Е.Ю. Международные образовательные проекты как средство внедрения инновационных педагогических технологий в российские университеты (на примере проекта Tempus «Проектно-ориентированные методы обучения в российских университетах») // Alma Mater Вестник высшей школы. 2010. № 9. С. 28-31.

3. Грудзинская Е.Ю., Марико В.В. Активные методы обучения в высшей школе: Учебно-методич. материалы по программе повышения квалификации «Современные педагогические и информационные технологии» [Электронный ресурс]. Н. Новгород, 2007. 182 с. URL: http://www.unn.ru/pages/aids_journals/2007/88.pdf (дата обращения: 16.10.2014).

4. Грудзинская Е.Ю., Марико, В.В. Обоснование выбора компетенций для реализации учебных программ: Электронное методическое пособие. Н. Новгород, 2012. 55 с. [Электронный ресурс] URL: http://www.unn.ru/e-learning/ (дата обращения: 16.10.2014).

5. Загашев И.О., Заир-Бек С.И. Критическое мышление: технология развития. СПб., 2003. 284 с.

6. Костин И., Чионова Н., Телешова И. и др. Ключевые ориентиры для разработки и реализации образовательных программ в предметной области «Экономика и менеджмент» (Менеджмент) / Под. ред. И. Дюкарева, Е. Караваевой, Е. Ковтун. Бильбао, 2013. 64 с.

7. Официальный сайт проекта TUNING [Электронный ресурс]. URL: http://www.unideusto.org/tuningeu/subject-areas.html (дата обращения: 16.10.2014).

8. Официальный сайт проекта программы ТЕМПУС «TUNING RUSSIA» [Электронный ресурс]. URL: http://www.tuningrussia.org/index.php?option=com_content&view=article&id=77&Itemid=98&lang=ru (дата обращения: 16.10.2014).


Review

Views: 61


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)