Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

PROBLEMS OF TEACHING ART OF PHOTOGRAPHY IN THE SYSTEM OF ADDITIONAL PROFESSIONAL EDUCATION

Abstract

The article considers problems of teaching art of photography as a kind of the graphic arts taking as an example the following subjects: art photographing, photo art, special photography, photo graphics, photo painting, the theory and history of photographing, technics and technology of photographing. The article also mentions the special subjects and faculties of higher and secondary education institutions where the art of photography is taught. The main points of curriculum of non-governmental photo schools and photo courses are described. The article gives grounds for the necessity of developing a photo art complex curriculum and its approbation in the system of additional professional education. It is stated that such curriculum should be integrated into the educational process at the faculties of fine arts in order to increase the students’ professional competences.

About the Author

Y. . Dorofeeva
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Игнатьев С.Е., Коваленко П.Ю., Кузин В.С., Ломов С.П., Шорохов Е.В. Изобразительное искусство. Программа для общеобразовательных учреждений. 5-9 классы. - М., 2010. - 46 с.

2. Кузин B.C. Психология. - М., 1998. - 336 с.

3. Ломов С.П. Образование и искусство в условиях глобализации // Совершенствование методики преподавания изобразительного искусства и народных ремёсел // Сборник научно-методических трудов. - М., 2011. - С. 6-8.

4. Медведев Л.Г. О проблемах художественно-педагогического образования // Вестник МГОУ. Серия «Методика обучения изобразительному искусству». - 2007. - № 2. - С. 8-10.

5. Приказ Министерства образования и науки РФ от 12 апреля 2005 г. № 112 «Об утверждении перечня специальностей среднего профессионального образования» (с изменениями от 18 мая 2006 г.)

6. Проект Федерального закона «Об образовании в Российской Федерации» - [сайт]. URL: http:// минобрнауки.рф/документы/1249 (дата обращения: 15.09.2011)


Review

Views: 76


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)