Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

COMMUNICATIVE FAILURES IN THE PEDAGOGICAL PROCESS OF TEACHING FOREIGN LANGUAGES

Abstract

The analysis of communicative failures (CFs) regarding the pedagogical process of teaching foreign languages is introduced in the article. The author proposes to consider CFs as connected elements of educational training activity, where some breaches in pedagogical contacts determine some errors in the following communication of students in a foreign language. Therefore, CFs are divided into CFs of pedagogical contacts and personal CFs. Creating some particular psychological and pedagogical conditions in educational activity allows successfully to overcome CFs and achieve the higher level of foreign language communicative competence.

About the Author

T. . Tantsura
The Financial University under the Government of the Russian Federation
Russian Federation


References

1. Вечкина О.В. Коммуникативные неудачи в повседневном речевом общении: автореф. дис.. канд. филол. наук. - Саратов, 2010. - 22 с.

2. Городецкий Б.Ю. Компьютерная лингвистика: моделирование языкового общения // Новое в зарубежной лингвистике. Вып. 24. - М., 1989. -428 с.

3. Зимняя И.А. Педагогическая психология: учебник для вузов. - М.; Воронеж, 2010. - 447 с.

4. Каган М.С. Мир общения: Проблема межсубъективных отношений. - М., 1988. - 319 с.

5. Маркова А.К. Психология труда учителя. - М., 1993. - 190 с.

6. Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии. -М., 2012. - 705 с.

7. Хуторской А.В. Ключевые компетенции и образовательные стандарты // Интернет-журнал «Эйдос». - 2002. - 23 апреля. http://eidos.ru/ journal/2002/0423.htm.


Review

Views: 100


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)