Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

THE ROLE OF INTERNET TECHNOLOGIES IN ORGANIZING THE RESEARCH ACTIVITIES OF NON-LINGUISTIC UNIVERSITY STUDENTS

Abstract

The article represents the institutional and academic conditions for organizing the students’ e-learning research activities as one of the priority guidelines of an educational process at a university. The authors determine a student’s research competence formation as one of the main purposes of a contemporary specialist training. The authors describe their experience in applying blogs in foreign language teaching as an example of the internet technologies application in order to form the students’ research competences at a non-linguistic university.

About the Authors

A. . Zakharova
National Research University Higher School of Economics
Russian Federation


Y. . Suvorova
National Research University Higher School of Economics
Russian Federation


References

1. Даютова Е.Н., Захарова А.В. Организация самостоятельной работы студентов в условиях принятия образовательных стандартов высшего образования нового поколения // Проблемы современной высшей школы. Межвузовский сборник научных трудов; отв. ред.: А. Коваленко, С. Кудинов, А.И. Крупнов, И.А. Новикова, Е. Чеботарева; науч. ред.: В. Казаренков. - Вып. 3. - М., 2012. - С. 124-128.

2. Красильников М.А. Научно-исследовательский семинар: организация, проведение [Электронный ресурс]. - URL: http://www.hse.ru/org/ hse/57144084/sem_2 (дата обращения: 12.03.2013).

3. Программа социально-экономического развития Российской Федерации на среднесрочную перспективу [Электронный ресурс]. - URL: http:// www.bestpravo.ru/federalnoje/ew-gosudarstvo/g5a. htm (дата обращения: 10.03.2013).

4. Сысоев П.В. Блог-технология в обучении иностранному языку // Язык и культура. - 2012. - № 4. - C. 116-118.

5. Федеральная целевая программа «Научные и научно-педагогические кадры инновационной России» на 2009-2013 г.г. [Электронный ресурс]. - URL: http://femidarf.ru/base/6390825/index.htm (дата обращения: 10.03.2013).


Review

Views: 61


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)