PROFESSOR IN CHARGE OF A STUDENT GROUP AS A SOCIAL PRODUCER
Abstract
The article is an attempt to give a theoretical assessment of the role a professor in charge of a student group fulfills as a social producer. In this case his main function is to assist the students’ professional skills formation during their course of study at a university. The article presents the analysis of such concepts as: «educational reflection» and «social practice». Modern requirements to the personality of the professor in charge of a student group are defined. The complex of problems of such professors’ activity as a social producer is offered, as well as the tasks and functions of his activity. It is stated that the professor in charge of a student group should stimulate the students’ ability to develop educational reflection and their skills of gaining experience of social practice.
Keywords
куратор академической группы,
обучение,
образовательная рефлексия,
социальная практика,
мотивация,
профессиональная деятельность,
индивидуальная образовательная траектория,
a professor in charge of a student group,
course of study,
an educational reflection,
social practice,
motivation,
professional activity,
an individual educational trajectory
About the Authors
A. . Velikanova
Russian State Vocational Pedagogic University
Russian Federation
V. . Tretyakova
Russian State Vocational Pedagogic University
Russian Federation
References
1. Государственная программа Российской Федерации «Развитие образования» на 2013-2020 гг. (утверждена Правительством РФ 22 ноября 20121 г. Распоряжение № 2148-р) [Электронный ресурс] //Официальный сайт Минобрнауки России [2013]. URL: httр://минобрнауки.рф/ документы/2690/файл/1170/Госпрограмма_Развитие_образования_(Проект).pdf (дата обращения: 23.03.2013)).
2. Исаев И.Ф., Ерошенкова Е.И., Кролевецкая Е.Н. Куратору студенческой группы: от теории к практике : учеб. пособие // Успехи современного естествознания. - 2010. - № 2. - С. 67-68.
3. Куратор. URL: http://dic.academic.ru (дата обращения: 23.03.2013).
4. Мурзина Г.А. Субъектная регуляция как основа образовательной рефлексии педагога // Известия Самарского научного центра Российской академии наук. - 2012. - Т. 14. - № 2 (2). - С. 390-395.
5. Продюсер. URL: http://ru.wikipedia.org (дата обращения: 23.03.2013).
6. Тьютор. URL: http://ru.wikipedia.org (дата обращения: 23.03.2013).
7. Чудинов А.Н. Словарь иностранных слов, вошедших в состав русского языка. URL: http:// www.inslov.ru (дата обращения: 23.03.2013).
Views:
136