Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

Reflective methods of professional thinking development: efficiency study

Abstract

The article describes the main features of the
method based on the mechanism of reflection and having a
great influence on developing the management personnels
professional thinking. The author enlists the basic effective
methods for personal and professional developing and analyzes
their implementing in groups of state and municipal
personnel and NGO leaders. During methods implementing
several terms have been found out, among them are those
that limit and promote reflection.

About the Author

В. Чупина
Российский государственный профессионально-педагогический университет (г. Екатеринбург)
Russian Federation


References

1. Активные методы обучения: Учеб.-метод. по- собие / Под ред. Е.Р. Аргуновой, Р.Ф. Жукова,И.Г. Маричева. М., 2005. 104 c.

2. Анисимов О.С. Акмеологические основы реф- лексивной самоорганизации педагога: творчес- тво и культура мышления: Автореф. дис. д-ра психол. наук. М., 1994. 86 с.

3. Веретенникова А.В. Американский опыт - тол- чок к критическому мышлению // Профессиона- лы за сотрудничество / Под. ред. М. Кизима. М., 2004. Вып. 6. С. 65-70.

4. Деркач А.А. Методолого-прикладные основы акмеологических исследований. М., 1999. 392 с.

5. Семенов И.Н., Степанов С.Ю. Рефлексивная психология и педагогика творческого мышле- ния. Запорожье, 1992. 192 с.

6. Семенов И.Н., Степанов С.Ю. Психология реф- лексии: проблемы исследования // Вопросы пси- хологии, 1985. № 2. С. 35-42.

7. Семенов И.Н. Методологические проблемы сис- темного изучения организации мыслительной деятельности // Системные исследования. Мето- дологические проблемы. М., 1982. 117 с.

8. Степанов С.Ю. Акмеологические парадоксы // Акмеология, 1997. № 1. С. 11-17.


Review

Views: 68


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)