Additional education as a factor of teenagers mathematical endowments development in summer physical and math school
Abstract
characteristics as a factor of developing teenagers mathematical
endowments. The author proves the advantages of
additional education on the basis of physical and mathematical
camp for gifted teenagers in Orenburg region. The article
reveals the specificity of summer physical and mathematical
school organization and the conditions forming persons individual
activity in the processes of teenagers self-realization
and socialization. The author defines effective active methods
and forms of training organization, social and pedagogical
support of teenagers adaptation and satisfaction of their
cognitive interests, acquisition of knowledge and skills under
the conditions of informal mode of study.
About the Author
В. ШадринRussian Federation
References
1. Евладова Е.Б. Дополнительное образование де- тей: Учеб. пособие. М., 2002. 352 с.
2. Ершова Е.С. Проблемы развития творческих способностей обучающихся в учреждениях до- полнительного образования // Вестник МГОУ. Серия Педагогика, 2010. № 3. С. 29-32.
3. Корнева Н.Ю. Социально-педагогическая под- держка подростков в условиях ДО: Автореф. дис. канд. пед. наук. Магнитогорск, 2004. 19 с.
4. Сальцева С.В., Жданова С.Н. Социум и школь- ник: методология педагогического исследования взаимодействия. М., 2010. 185 с.
5. Социальное воспитание в учреждениях допол- нительного образования детей: Учеб. пособие/ Б.В. Куприянов, Е.А. Салина и др.; под ред.А.В. Мудрика. М., 2004. 240 с.
6. Шкильменская Н.А. О гуманитарной ценности школьного математического образования // Из- вестия ЮФУ. Педагогические науки, 2011. № 3. С. 104-113.