Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

Theoretical basis of socio-pedagogical programme of forming boarding school pupils social competence

Abstract

The article substantiates the importance of socio-
pedagogical programme of forming social competences in
boarding school pupils and discusses its theoretical foundations.
The major social competences which a pupil of boarding
school should possess have been regarded. The results
of survey conducted to reveal the level of formation of such
social competence as communicative, personal and valuesemantic
in boarding school pupils are presented.

About the Author

Л. Хорошко
Московский государственный областной университет
Russian Federation


References

1. Татарченкова С.С., Телешов С.В. Формирова- ние ключевых компетентностей учащихся через проектную деятельность: Учебно-методич. по- собие. СПб., 2008. 160 с.

2. Хуторской А.В. Ключевые компетенции как ком- понент личностно ориентированной парадигмы образования // Народное образование, 2003. № 2. С. 59-68.

3. Шульга Т.И., Спаниярд Х., Слот В. Технология оказания помощи подросткам с девиантным по- ведением. М.-Амстердам, 2004. 258 с.


Review

Views: 52


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)