The complex of organizational pedagogical conditions to manage educational process quality within integrative motivational conception framework
Abstract
process quality is a specific kind of managing activity and
includes not only organizational and processing aspects of
management, but the formation of common valuable and
sensible rules in teacher-student environment and creation of
favorable surroundings for their personal growth. This article
formulates organizational pedagogical conditions of integrative
motivational management of educational process quality
at university and defines the stages of improving the system
of educational process management.
References
1. Беспалько В.П. Основы теории педагогических систем. Воронеж, 1977. 304 с.
2. Гусев Ю.В. Обеспечение качества высшего обра- зования: концептуальная и системная проблема // Качество. Инновации. Образование, 2007. № 3. С. 9-20.
3. Казарьянц К.Э. Модель системы дидактической качественности педагогического процесса в вузе // Вестник МГОУ. Серия Педагогика. М., 2010.
4. № 1. С. 32-38.
5. Коротков Э.М. Управление качеством образова- ния: Учеб. пособие для вузов. М., 2007. 320 с.
6. Куценко В.И. Социальная задача как категория исторического материализма. Киев, 1972. 371 с.
7. Найн А.Я. Рефлексивное управление образова- тельным учреждением: теоретические основы: Монография. Шадринск, 1999. 328 с.
8. Удотова О.А. Самооценка деятельности вуза: из опыта работы // Вестник МГОУ. Серия Педаго- гика. М., 2010. № 1. С. 84-89.
9. Удотова О.А. Интегративно-мотивационное уп- равление качеством образовательного процесса в вузе: Монография. Магнитогорск, 2011. 320 с.
10. Философский энциклопедический словарь /Л.Ф. Ильичев [и др.]. М., 1983. 840 с.