Foreign language competence of ecology students in the context of modernized education
Abstract
of foreign language competence of bachelors and masters
in ecological education. The author represents the features
of the structure of bachelors and masters foreign language
competence; the interpretation is based on such competence
constituents as knowledge, skills, personal traits, motivation,
which allows the author to monitor the degree of foreign language
competence development. The place of foreign language
competence has been found in the complex structure
of the competence of a future specialist in the field of ecology.
About the Author
А. МалаеваRussian Federation
References
1. Андреев А. Знания или компетенции? // Высшее образование в России. 2005. № 2. С. 3-11.
2. Анисимова Л.А. Технология работы над кейсом в рамках кредитно-модульной системы для фор- мирования и развития коммуникативной ком- петенции // Вестник МГОУ. Серия Педагогика. 2011. № 1. С. 57-64.
3. Гальскова Н.Д., Гез Н.И. Теория обучения инос- транным языкам: Лингводидактика и методика. М., 2004. 336 с.
4. Гончарова Н.Л. Межкультурная коммуникация и обучение английскому дискурсу // Высшее об- разование в России. М., 2007 № 8. С. 135-137.
5. Зимняя И.А. Ключевые компетенции - новая па- радигма результата образования // Высшее об- разование сегодня. 2003. № 5. С. 34-42.
6. Сластенин В.А. Стратегия модернизации высше- го образования // Сибирский педагогический журнал. 2005. № 1. С. 3-13.