Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

Education professionals in terms of innovative development

Abstract

The paper considers the problem of designing
individual vocational education in a society oriented at innovative
development. The author gives grounds for necessity
to include learners in the process of designing the content of
their education. Conceptual substantiation and description are
presented of the organizational and pedagogical conditions in
which the subjects of learning process can develop their own
educational paths that meet their individual interests

About the Author

И. Шендрик
Российский государственный профессионально-педагогический университет (г. Екатеринбург)
Russian Federation


References

1. Зеер Э.Ф. Психология профессий. Екатеринбург, 2003. 286 с.

2. Поваренков Ю.П. Психологическое содержание профессионального становления человека. М., 2002. 256 с.

3. Предпринимательство как новое содержание профессионализма / В.В. Швецов и др. М., 2005. 212 с.

4. Смирнов И.П. Движение к открытой системе профессионального образования / И.П. Смир-нов, В.А. Поляков, Е.В. Ткаченко // Профессио- нальная педагогика: категории, понятия, дефи- ниции: Сб. науч. тр. Екатеринбург, 2004. Вып. 3. С. 9-27.

5. Шендрик И.Г. Теоретические основы проектиро- вания образовательного пространства субъекта. Екатеринбург, 2006. 196 с.


Review

Views: 53


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)