Education professionals in terms of innovative development
Abstract
individual vocational education in a society oriented at innovative
development. The author gives grounds for necessity
to include learners in the process of designing the content of
their education. Conceptual substantiation and description are
presented of the organizational and pedagogical conditions in
which the subjects of learning process can develop their own
educational paths that meet their individual interests
About the Author
И. ШендрикRussian Federation
References
1. Зеер Э.Ф. Психология профессий. Екатеринбург, 2003. 286 с.
2. Поваренков Ю.П. Психологическое содержание профессионального становления человека. М., 2002. 256 с.
3. Предпринимательство как новое содержание профессионализма / В.В. Швецов и др. М., 2005. 212 с.
4. Смирнов И.П. Движение к открытой системе профессионального образования / И.П. Смир-нов, В.А. Поляков, Е.В. Ткаченко // Профессио- нальная педагогика: категории, понятия, дефи- ниции: Сб. науч. тр. Екатеринбург, 2004. Вып. 3. С. 9-27.
5. Шендрик И.Г. Теоретические основы проектиро- вания образовательного пространства субъекта. Екатеринбург, 2006. 196 с.