Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

The problem of forming key competences at technology lessons: aesthetic aspect

Abstract

The article analyses the conditions of forming
schoolchildrens key competences at Technology lessons.
The author gives the classification of technological education
key competences and the technological education influencing
them. The relations of Technology lessons with schoolchildrens
aesthetic upbringing are disclosed. The author underlines
the significance of the method of projects; ability to see,
feel and create beauty in the course of labor activity. Its stated
that beauty, having huge attractive power for the person, stimulates
the persons activity in the most effective way.

About the Author

О. Попунов
Педагогическая академия последипломного образования (г. Москва)
Russian Federation


References

1. А нтология педагогической мысли в России второй половины XIX начала ХХ века / Сост.П.А. Лебедев. - М., 1990. - 560 с.

2. Данилюк А.Я., Кондаков А.М., Тишков В.А. Концепция духовно-нравственного развития и воспитания личности гражданина России. - М., 2009. - 23 с.

3. Концепция модернизации российского образо- вания на период до 2010 года. // http://www.edu. ru/db/mo/Data/d_02/393.html (дата обращения: 14.12.2011).

4. Печерский М.С. Эстетическое воспитание на уроках труда. - М., 2006. -156 с.

5. Пичугина Г.В. Компетентностный подход в тех- нологическом образовании // Школа и произ- водство. 2006. - №1. - С. 10-15.

6. Хуторской А.В. Ключевые компетенции как ком- понент личностно ориентированного образова- ния // Народное образование. 2003. - № 2. - С. 58-64.


Review

Views: 45


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)