Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

ON THE ISSUE OF TEACHING PHONETICS TO ESP STUDENTS IN HIGHER EDUCATION (FROM MGIMO UNIVERSITY EXPERIENCE)

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2019-2-144-156

Abstract

The article contains the analysis of current trends in education that should be taken into account when teaching ESP students. In particular, the author underlines the necessity to develop students’ pronunciation skills and discursive competence. In the course of studying a foreign language students are to learn to analyze authentic material and make up their own presentations in accordance with the speech patterns they have learned. To facilitate this process the author suggests a number of measures should be taken, including the development of pronunciation correction tasks, raising students’ motivation by organizing pronunciation and public speaking contests and maintaining pronunciation skills in senior years of college as well as during a postgraduate course.

About the Author

A. A. Tymbay
MGIMO University
Russian Federation


References

1. Английский язык: TED Tasks: учеб. пособие для работы с видеоматериалами сайта TED.com / сост. Т. В. Алиева, Ю. Н. Ефремова. М., 2015. 82 с.

2. Кобзева Н. А. Коммуникативная компетенция как базисная категория современной теории и практики обучения иностранному языку // Молодой ученый. 2011. № 3. Т. 2. С. 118-121.

3. Кравцова О. А., Ястребова Е. Б. Иностранный язык для специальных целей: учебник и/или проекты? // Традиции и инновации в преподавании иностранного языка в неязыковом вузе: материалы межвузовской научно-практической конференции, Москва, 8 апреля 2016 г. М., 2016. С. 53-61.

4. Рассинская О. В. Речевые особенности политической коммуникации // Молодой ученый. 2015. № 1. С. 412-413.

5. Тымбай А. А. Анализ спонтанной речи: проблемы и решения // Актуальные проблемы английской лингвистики и лингводидактики: сборник научных трудов. М., 2002. С. 132-134.

6. Тымбай А. А. Стратегии обучения спонтанному диалогу на иностранном языке // Традиции и инновации в преподавании иностранного языка в неязыковом вузе: материалы межвузовской научно-практической конференции, Москва, 8 апреля 2016 г. М., 2016. С. 233-239.

7. Цветкова Н. И. Использование коммуникативных стратегий при обучении говорению на иностранном языке студентов неязыкового вуза // Вестник Московского государственного лингвистического университета. 2007. Вып. 519. С. 134-144.

8. Яблокова Т. Н. Эмоциональные высказывания в диалогической и монологической речи // Филологические науки. Вопросы теории и практики. 2011. № 2. Ч. 9. С. 191-197.

9. Ястребова Е. Б., Кравцова О. А. Острые вопросы языкового образования в вузах // Иностранные языки в школе. 2016. № 2. С. 19-27.

10. Baker A. Ship or sheep. Cambridge: Cambridge University Press, 2006. 236 p.

11. Lecture Ready 1 (3). Student book. Oxford: Oxford University Press, 2006.


Review

Views: 77


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)