Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

Teaching English for Specific Purposes in Profession-Oriented Forms of a High Comprehensive School

Abstract

The article reveals the specific aspect of teaching
language for specific purposes in the system of profession-
oriented education of high comprehensive schools.
The author dwells upon the features of arranging the elective
course aimed at teaching the basics of electronic communication
in the profession-oriented classes. The analysis
of various Internet resources shows that the formation of the
information culture of an individual has become a priority goal
of contemporary media education and profession-oriented
teaching. It involves acquiring the virtual language characterized
by some specific features, especially in writing practice,
as part of «IT English» elective courses in profession-oriented
classes at a high comprehensive school.

About the Author

И. Бетретдинова
Московский государственный областной университет
Russian Federation


References

1. Абрамова С.В. К вопросу о реализации профильного обучения на старшей ступени общего образования // Фундаментальные исследования. - 2006. - № 3. - С. 75-77.

2. Бергельсон М.Б. Языковые аспекты виртуальной коммуникации // Вестник МГОУ. Серия Лингвистика и межкультурные коммуникации. - 2002. - № 1. - С. 55-67.

3. Войскунский А.Е. Развитие речевого общения как результат применения Интернета [Электронный ресурс]. URL: http://www.hr-portal. ru/article/razvitie-rechevogo-obshcheniya-kakrezultat- primeneniya-interneta.htm (дата обращения 14.06.2012).

4. Галичкина Е.Н. Специфика компьютерного дискурса на английском и русском языках: дис.  канд. филол. наук. - Астрахань, 2001. - 212 с.

5. Горошко Е.И. Гендерный анализ электронной коммуникации // Вестник Воронежского государственного университета. Серия Филология. Журналистика. - 2005. - № 1. - С. 82.

6. Гребнев А.Н. Методология коммуникационной научно-образовательной среды // Труды XIII Всероссийской научно-методической конференции Телематика 2006. СПб., 2006. - Т. 1. - 270 с.

7. Компанцева Л.Ф. Гендерные основы Интернеткоммуникации в постсоветском пространстве. - Луганск, 2004. - 307 с.

8. Концепция профильного обучения на старшей ступени общего образования (приложение к приказу Минобразования РФ от 18.07.2002 Москва № 2783) // Дидакт-учитель. - 2002. - № 5. - С. 4-23.

9. Педагогика: учеб. пособие для студентов педагогических вузов и педагогических колледжей / Под ред. П.И. Пидкасистого. - М., 2007. - 640 с.

10. Петрашова Т.Г. Язык для специальных целей в контексте содержания понятий национальный язык и литературный язык // Филологические науки. Вопросы теории и практики. - 2008. - № 1. - C. 90-93.

11. IT-English. Идеи и принципы, лежащие в основе данного учебного курса [Электронный ресурс]. - URL: http://www.it-english.com/ideas.shtml (дата обращения: 19.06.2012).

12. Crystal D. The Language Revolution. - Cambridge: Poliy Press, 2004. - 187 p.

13. Top 20 Internet countries - 2012 Q1 with highest number of users [Электронный ресурс]. - URL: http://www.internetworldstats.com/top20.htm (дата обращения 19.06.2012).


Review

Views: 46


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)