LINGUISTIC COMPETENCE OF FUTURE TE ACHERS IN MULTICULTUR AL EDUC ATION SP ACE : INTEGR ATI VE APPRO ACH
Abstract
the development of linguistic competence of future teachers
in multicultural educational space. The author analyses the
theoretical aspect of the education of the children of Mari and
Russian literacy and experimentally justifies the importance of
using an integrated approach in training future specialists as it
promotes their full-fledged linguistic competence in teaching
literacy in conditions of bilingualism.
About the Authors
Е. АлексееваRussian Federation
С. Федорова
Russian Federation
References
1. Алиев Р. Билигвальное образование. Теория и практика. - Рига, 2005. - 384 с.
2. Говорухина О.Н. Электронно-речевой жанр Фиче как условие реализации компьютерного гипертекста (на материале британской публицистической интернетики) // Вестник МГОУ, серия Лингвистика. - 2012. - № 2. - С. 99-105.
3. Гриценко Л.И. Теория и практика обучения: интегративный подход. - М.: Издательский центр Академия, 2008. - 240 с.
4. Капитонова Т.И., Московкин Т.И. Методика обучения русскому языку как иностранному на этапе предвузовской подготовки. - СПб., 2006. - 160 с.
5. Костомаров В.Г., Мустайоки А., Гроховски П. Методическая теория и практика преподавания русского языка в различных странах: итоги и перспективы // Научные традиции и новые направления в преподавании русского языка и литературы: материалы VI международного конгресса преподавания русского языка и литературы. - М., 1986. - 234 с.
6. Присяжнюк Н.К. Формирование предметной компетенции при обучении русскому языку как иностранному // Русский язык за рубежом. - 1983. - № 2. - С. 67-70.
7. Федорова С.Н. Системный подход в этнокультурологической подготовке будущих педагогов. - Йошкар-Ола, 2008. - 435 с.
8. Шаповалов В.К. Этнокультурная направленность российского образования. - М., 1999. - 308 с.