COMPETENCE -BASED APPRO ACH TO TR AINING BACHELORS OF TOURISM INDUSTRY
Abstract
industrial countries are exposed to the changes connected
with global requirements to the quality of educational activity.
The article considers the competence-based approach to the
problem of training bachelors in the sphere of technologies
and the organization of safety in tourism industry. Such approach
assumes the acquisition of all knowledge and skills
necessary for successful activity of a future specialist in tourism.
The realization of the competence-based approach in
training bachelors at universities supposes the formation of
professionally significant qualities, such as: cognitive, diagnostic,
designing, creative, communicative, organizing and
reflective. Such approach promotes the development of students
independence, creativity and responsibility.
About the Author
Т. КуринаRussian Federation
References
1. Зорин И.В. Феномен туризма: избранные сочинения: Миссия и функции туризма. Этнологические начала путешествий. Профессиональное туристское образование. Образование и карьера в туризме. - М., 2005. - 224 с.
2. Золкин А.А., Золкин И.А. Влияние корректирующего контроля на формирование профессионально значимых качеств личности будущего специалиста // Современные проблемы науки и образования. - 2009. - № 5.- 225 с.
3. Копша О.Ю., Елисеева Е.Ю. Компетентностный подход к оценке результатов подготовки бакалавров технических специальностей // Вектор науки ТГУ. - 2010. - № 7(10). - 208 с.
4. Меерович М.И., Шрагина Л.И. Технология творческого мышления. - Минск, 2000. - 430 с.
5. Митяева A.M. Компетентностная модель многоуровневого высшего образования (на материале формирования учебно-исследовательской компетентности бакалавров и магистров): Автореф. дис. ...док. пед. наук. - Волгоград, 2007. - 28 с.
6. Нечаев Н.Н. Культурно-исторический подход в становлении теории высшего образования // Материалы международной конференции, посвященной 100-летию Л.С. Выготского. - М., 1996. - 166 с.
7. Kirschner P., Vilsteren Р.V., Hummel Я, Wigman M. The Desighn of a Study Environment for Acquiring Academic and Professional Competence // Studies in Higher Education. - 1997. - № 22 (2). - 234 p.