Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

COLLECTIVE FEEDBACK IN DEVELOPING TECHNICAL WRITING SKILLSAT THE RUSSIAN TECHNICAL UNIVERSITY

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2019-2-127-134

Abstract

The paper is aimed at evaluating the relevance of collective feedback as an efficient methodological language-teaching device in supporting technical students to develop strategies for self-correction and control in studying English for Specific Purposes (ESP). The research is based on the process-genre approach to teaching technical writing, which reconciles the relevance of the feedback in Russian technical university settings. The provided analysis of the final course test, specifically developed tests and questionnaires allowed us to consider both quantitative and qualitative aspects of the feedback and evaluate the students’ discursive and academic skills of developing technical documents. The paper is of interest to English for Specific Purposes teachers, who develop technical writing skills of students at Technical Higher Education institutions.

About the Authors

E. B. Lezhneva
Bauman Moscow State Technical University
Russian Federation


N. N. Nikolaeva
Bauman Moscow State Technical University
Russian Federation


References

1. Агаркова Н. Э., Николаева Н. Н. Учись писать и переводить научные тексты на английском языке: учебное пособие для магистрантов. Иркутск, 2012. 163 с.

2. Бессонов К. А. Обратная связь в педагогическом взаимодействии преподавателя и студента // Juvenis scientia. 2016. № 2. С. 86-89.

3. Клец Т. Е. Обратная связь как средство диагностики педагогических результатов иноязычного интерактивного общения // Труды Псковского политехнического института. 2011. Т. 1. № 15. С. 82-87.

4. Кузнецова Е. В. Методика оптимизации обратной связи при тестировании системных аспектов иностранного языка студентов-лингвистов: автореф. дис. … канд. пед. наук. Ставрополь, 2009. 26 с.

5. Лукьяненко О. Д. Обратная связь в дидактическом информационном взаимодействии педагога и учащихся // Известия Российского государственного педагогического университета им. А. И. Герцена. 2007. Т. 12. № 33. С. 367-371.

6. Николаева Н. Н. Профессиональная письменная коммуникация инженера: обучение студентов технических специальностей навыкам письменной речи на английском языке // Теория и история германских и романских языков в современной высшей школе России: материалы Всероссийской научно-практической конференции с международным участием, 5-6 декабря 2013 г. Калуга, 2013. С. 289-297.

7. Чуйкова Э. С. Диагностика сформированности культуры академической письменной речи // Научно-педагогическое обозрение. 2018. № 1 (19). С. 128-133.

8. Abbaszadeh Z. Genre-Based Approach and Second Language Syllabus Design, Procedia // Social and Behavioural Sciences. 2013. Vol. 84. P. 1879-1884. DOI: 10.1016/j.sbspro.2013.07.052

9. Gerson S. M. Writing that Works: A Teacher’s Guide to Technical Writing [Электронный ресурс]. [2001]. URL: http://toefl.uobabylon.edu.iq/papers/itp_2015_41931767.pdf (дата обращения: 03.09.2018).

10. Hammond J., Burns A., Joyce H., Brosnan D., Gerot L., Solomon N., Hood S. English for social purposes: A handbook for teachers of adult literacy [Электронный ресурс]. [1992]. URL: https://trove.nla.gov.au/work/22590872?q&versionId=45639075 (дата обращения: 20.08.2018).

11. Nikolayeva N., Lezhneva E., Troufanova N., Inozemtseva K. Incorporating Technical Writing in ESP Classroom in Russian Higher Education Settings // Future Academy. 2018. Vol. LI, № 107. P. 987-997. DOI: https://dx.doi.org/10.15405/epsbs. 2018.12.02.107

12. Sackstein S. Peer Feedback in the Classroom: Empowering students to be the Experts. Alexandria: ASCD, 2017. 130 p.

13. Welthea M. A Short Guide to Technical Writing [Электронный ресурс]. [2007]. URL: https://www.che.utah.edu/~geoff/writing/Learned.pdf. (дата обращения: 28.08.2018).


Review

Views: 182


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)