Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

Arts student professional competences

Abstract

The article examines the approach to implementation
of arts students professional orientation by searching
and forming social and professional competence. The author
first treats this process as the characteristic of the artistic and
aesthetic cycle educational abilities. Then the article provides
the coverage of the variety of core creative invariant competencies
development. The analysis concludes with the cultural
studies approach to the special skills as a means of aesthetic
learning environment formation

About the Authors

Марина Галкина
Московский государственный областной университет
Russian Federation


Н. Михайлов
Московский государственный областной университет
Russian Federation


References

1. Государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования утвержден постановлением Правительства Российской Федерации 31 января 2005 г.

2. Асмолов А.Г. По ту сторону сознания: методологические проблемы неклассической психологии. М.: Смысл, 2002.

3. Выготский Л.С. Психология развития человека. М.: ЭКСМО, 2003.

4. Методы системного педагогического исследования/Под ред. Н.В. Кузьминой. Л., 1980.

5. Суходольская-Кулешова О.В. Развитие эстетической культуры будущего учителя: современный опыт педагогических вузов. М.: ГосНИИ семьи и воспитания, 2003.


Review

Views: 52


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)