Oriented integration process in the system of artistic and aesthetic cycle subjects
Abstract
and aesthetic cycle oriented integration seeing the new modern
education conception to the competence-based education.
The author studies the competency-based education
as education providing new ways of presenting information,
forms of monitoring and reporting, goals and objectives in the
artistic and aesthetic part of the higher education. Then the
author proves that the aim to improve learning process is the
reason for active and deliberate introduction of competencybased
education and the system of organizational pedagogical
conditions promoting innovation in artistic and aesthetic
cycle subjects.
References
1. Новейший философский словарь: 3-е изд., исправл. Мн.: Книжный Дом. 2003. 1280 с. (Мир энциклопедий).
2. Андреев А.Л. Компетентностная парадигма в образовании: опыт философско-методологического анализа //Педагогика. 2005. № 4. С.19-27.
3. Зимняя И.А. Ключевые компетенции - новая парадигма результатов образования // Высшее образование сегодня. 2003. № 5. С.34-42.
4. Концепция модернизации российского образования на период до 2010 года: Приложение к приказу Минобразования России от 11.02.2002 № 393. М., 2002.
5. Хуторской А. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированного образования // Народное образование. 2003. № 2. С.58-64.
6. Методы системного педагогического исследования / Под ред. Н.В. Кузьминой. Л., 1980. 172






















