RETROSPECTIVE ANALYSIS OF RUSSIAN GENERAL EDUCATION OBJECTIVES AND VALUES
Abstract
of Russian education the basic trends of the process are not
clearly marked. The declared objectives begin to be realized
quite formally. The situation of transformation of Russian societys
basic spheres urgently requires the application of the
earlier experience accumulated in those historical periods
when the similar essential changes in economics, politics
and the sphere of public consciousness took place. The retrospective
analysis of the genesis of educational objectives and
values allows us to develop new educational standards and
concepts more effectively.
References
1. Белозерцев Е.П. Образование: историко-культурный феномен / Е.П. Белозерцев. СПб.: Изд-во Р. А сланова Юридический центр Пресс, 2004. 704 с.
2. История педагогики и образования. От зарождения воспитания в первобытном обществе до конца ХХ в.: Учеб. пос. / Под ред. А.И. Пискунова.2-е изд., испр. и дополн. М.: ТЦ Сфера, 2001. 512 с.
3. Розин В.М. Философия образования: этюды - исследования / В.М. Розин. М.: Изд-во МПСИ; Воронеж: МОДЭК, 2007. 576 с.
4. Цирульников А.М. История образования в портретах и документах / А.М. Цирульников / Учеб. пос. М.: Гуманит. изд. центр ВЛАД ОС, 2000. 272 с.